Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest podstawa prawna klasyfikowania ucznia w danej szkole, jeśli przechodzi przed samym zakończeniem I semestru ze szkoły publicznej do szkoły niepublicznej na prawach szkoły publicznej przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii? Czy dopuszczalne jest klasyfikowanie w poprzedniej szkole, jeśli przyjęcie następuje na kilka dni przed Radą Pedagogiczną w nowej szkole?
W art. 164 ust. 2 PO uregulowane jest jedynie przejście ucznia do szkoły tego samego typu, po dokonaniu oceny zakresu kształcenia zrealizowanego w szkole, do której uczeń uczęszczał, na podstawie kopii arkusza ocen ucznia, poświadczonej za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, do której uczeń uczęszczał. Natomiast brak jest ustawowej regulacji odnośnie klasyfikowania ucznia w takim przypadku. W związku z tym należy uznać, że jeśli uczeń nie jest klasyfikowany w poprzedniej szkole, ponieważ przed jej opuszczeniem nie nadszedł statutowy termin klasyfikacji, uczeń jest objęty klasyfikowaniem w nowej szkole na podstawie arkusza ocen i zasadach określonych w wewnątrzszkolnym systemie oceniania (art. 44f ust. 2, art. 44h ust. 1 i 6-7, art. 44i ust. 3 UoSO). Ustawa UoSO nie przewiduje przypadku klasyfikowania osoby, która już nie jest uczniem danej szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o interpretację w następującym temacie: dyrektor tworząc plan nadzoru uwzględnia w nim wnioski z nadzoru z poprzedniego roku szkolnego. Wnioski te zawarłam w tematyce związanej z kontrolą, wspomaganiem. Czy wybór obszaru ewaluacji musi wynikać z rekomendacji lub wniosków z ubiegłego roku, czy też może to być nowy obszar, który chcemy zbadać, a wynika np. z priorytetów MEN. Do tej pory tak właśnie postępowałam, a po ostatnim szkoleniu dowiedziałam się, że wybór tematu ewaluacji ma wynikać z wniosków i rekomendacji z poprzedniego roku. Które stanowisko jest słuszne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel konrtaktowy zakończył staż na nauczyciela mianowanego 23 listopada 2018 roku, według jakich przepisów ma ocenić go dyrektor?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy program objęty innowacją pedagogiczną należy włączyć do szkolnego zestawu programów nauczania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- WITAM,BARDZO CZĘSTO UCZNIOWIE W ORZECZENIACH Z PPP MAJĄ WPISANE ZAJĘCIA REWALIDACYJNE BEZ DOOKREŚLENIA ICH RODZAJU.PROSZĘ O PODANIE RODZAJU/ WYKAZU ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH. Z GÓRY DZIĘKUJĘ.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przedmioty powinna realizować uczennica w ciąży w gimnazjum objęta indywidualnym nauczaniem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe