Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1. Nauczyciel wspomagający ( pensum 20 godz.) realizuje zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu w ramach 2 godzin ponadwymiarowych. Jaka stawka obowiązuje. Czy będzie miał 2/20, czy jako specjalista 2/22. Spotkałam się również z rozliczeniem z pensum 18. 2. Czy oligofrenopedagog może prowadzić rewalidację ze wskazaniem na rozwijanie kontaktów emocjonalno- społecznych. wg rozporządzenia powinien prowadzić zajęcia pedagog specjalny. 3. Dziecko miało przyznane zajęcia ppp przed dostarczeniem orzeczenia o kształceniu specjalnym, finansowane ze standardowej ppp. Od października na podstawie orzeczenia ma przyznane kształcenie specjalne: rewalidację i ppp, w tych samych formach w których uczestniczyło. Rewalidację finansuję z 80149. Czy od października zmienia się sposób finansowana ppp - też wg 80149, 4. Czy ewentualnie zgodę na inny sposób finansowania powinien wydać organ prowadzący.
Ad A. Nauczycielowi należy powierzyć rewalidację w ramach pensum 20 – godzinnego, co wynika pośrednio z § 7 ust. 7 pkt 5 w zw. z § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578.
Ad B. Oligofrenopedagog może posiadać kwalifikacji do prowadzenia zajęć z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną, dotyczących rozwijania kontaktów emocjonalno – społecznych, jeżeli z wpisów w indeksie lub na dyplomie ukończenia studiów wynika, że zrealizował takie zajęcia na studiach (§ 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575).
Ad C. O interpretację w sprawie sposobu klasyfikowania wydatków na pomoc psychologiczno – pedagogiczną w ramach IPET należy wystąpić do RIO o wydanie interpretacji w tym przedmiocie (art. 13 pkt 11 w zw. z art. 1 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, Dz. U. z 2016 r., poz. 561).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń 5-letniego technikum nie uzyskał pozytywnej oceny z dwóch przedmiotów na koniec roku szkolnego. W sierpniu miał przystąpić do egzaminów poprawkowych, ale zgłosił się tylko na pierwszy, z którego otrzymał stopień niedostateczny.
1. Co należy wpisać do arkusza ocen w wierszu "informacja o egzaminie poprawkowym" w przypadku drugiego przedmiotu, na którym się nie pojawił?
2. Co należy wpisać do arkusza ocen w wierszu "data uchwały rady pedagogicznej"?
3.Czy to ma być wpis: Egzamin poprawkowy z .... – uczeń nie zgłosił się?
4. Czy jako datę można przyjąć sierpniową datę zebrania rady pedagogicznej tj. 31 sierpnia ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy nauczania języków obcych w liceum ogólnokształcącym. Uczeń realizował w gimnazjum j. francuski na poziomie III.0. W liceum drugim językiem jest niemiecki na poziomie podstawowym na bazie III.0 z gimnazjum. Okazało się, że ten uczeń uczył się prywatnie języka niemieckiego. Czy może kontynuować naukę w liceum na poziomie IV.1 ( ma wiedzę), czy trzeba dla niego zorganizować poziom IV.0? Sądzę ,że uczeń może być w grupie IV.1 ale jaki powinien być formalny zapis w dokumentacji nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Osoba fizyczna jest organem prowadzącym przedszkole niepubliczne. Od lipca 2020 r. nastąpi zmiana organu prowadzącego na spółkę z o.o. Nazwa placówki, właściciel, miejsce i dyrektor pozostaną bez zmian.
Czy wymagane jest zakończenie działalności obecnej placówki?
Jakie dokumenty należy przedstawić do Urzędu miasta, aby nadal otrzymywać dotację na dzieci?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury/możliwości przyjęcia dziecka rocznikowo młodszego do wyższej grupy przedszkolnej (kwalifikuje się do czterolatków, rodzice chcą o zapisanie do pięciolatków)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy godziny tzw.karciane można realizować w soboty?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe