Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2021/2022
- Wzory dokumentów kontrolnych 2021/2022
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2020/2021
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor może zmienić datę zakończenia roku szkolnego korzystając z prawa ustalenia dnia wolnego od zajęć szkolnych? Chodzi o termin zakończenia w nowym roku szkolnym 2018/2019, czy zakończenie można zrobić 19.06 przed wypadającym w tym roku Świętem Bożego Ciała, który jest dniem wolnym?
W szkołach zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się w pierwszym powszednim dniu września, a kończą w najbliższy piątek po dniu 20 czerwca. Jeżeli pierwszy dzień września wypada w piątek albo sobotę, zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się w najbliższy poniedziałek po dniu 1 września.
Dyrektor szkoły lub placówki, po zasięgnięciu opinii rady szkoły albo rady placówki, a gdy rada nie została powołana – rady pedagogicznej, a w przypadku szkół również rady rodziców i samorządu uczniowskiego, biorąc pod uwagę warunki lokalowe i możliwości organizacyjne szkoły lub placówki, może, w danym roku szkolnym, ustalić dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w wymiarze dla:
1) szkół podstawowych – do 8 dni;
2) liceów ogólnokształcących i techników – do 10 dni;
3) branżowych szkół I stopnia, branżowych szkół II stopnia, szkół policealnych i placówek kształcenia praktycznego – do 6 dni.
Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych, o których mowa wyżej, mogą być ustalone:
1) w dni, w których w szkole lub placówce odbywa się odpowiednio:
a) egzamin ósmoklasisty,
b) egzamin maturalny,
c) egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie;
2) w dni świąt religijnych niebędących dniami ustawowo wolnymi od pracy, określone w przepisach o stosunku państwa do poszczególnych kościołów lub związków wyznaniowych;
3) w inne dni, jeżeli jest to uzasadnione organizacją pracy szkoły lub placówki lub potrzebami społeczności lokalnej.
Dyrektor szkoły lub placówki, w terminie do dnia 30 września, informuje nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców o ustalonych w danym roku szkolnym dodatkowych dniach wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel uczący w klasie maturalnej przedmiotu uzupełniającego Język angielski w biznesie (dla którego nie ustalono podstawy programowej), ale nie uczący w tej klasie języka angielskiego w ramach podstawy programowej może być przewodniczącym zespołu egzaminującego uczniów tej klasy w czasie ustnego egzaminu maturalnego?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Czy przy opracowaniu zestawu książek pomocniczych dla przedszkola należy podać nr dopuszczenia, a jeżeli tak to gdzie go szukać?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Czy MEN przewiduje od 01.09.2016r. zmianę w Ustawie o systemie oświaty dotyczącą powierzenia dyrektorowi pełnienie funkcji na kolejne okresy?
- Prosze o wyjasnienie kwestii tzw. godzin karcianych a konkretnie wymiaru czasowego.Od pazdziernika zajecia dydaktyczne w naszej szkole realizowalismy w wymiarze 45 min. a opiekuncze 60 min.We wrzesniu wszyscy realizowalismy 60 min.Na ostatniej naradzie dyrektorow pani inspektor z Wydzialu Oswiaty Poznan Stare Miasto zakomunikowala dyrektorom szkol,ze wszyscy mamy prowadzic zajecia 60 min. bez wzgledu na ich charakter ,a dodatkowo odrobic po 15 min. kazda godz. realizowana w wymiarze 45 min.Jednoczesnie nie podala zadnej postawy prawnej stad dyrektor zakomunikowal i zobowiazal do wykonania tej ustnej dyspozycji w zwiazku z taka sytuacja prosimy odefinitywne wyjasnienie tej kwestiiDziekuje i pozdrawiam
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej na Opolszczyźnie. Od wielu lat nauczaliśmy jak gimnazjum dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego jako obowiązkowych, dodatkowo rodzice deklarowali naukę języka niemieckiego jako ojczystego. W bieżącym roku szkolnym zgodnie z reformą i uchwałą Organu zostaliśmy przekształceni w PSP, do której uczęszczają dzieci gimnazjalne i klasa VII. Wszyscy uczą się języków jak dawniej. 8 kwietnia przekazałem arkusz organizacji do opiniowania związkom zawodowym, 10 kwietnia Kurator Opolski wystosował komunikat w którym pisze że, cytuję: uczniowie korzystający z nauki języka niemieckiego jak języka mniejszości narodowej, czyli ojczystego, nie mogą równocześnie uczyć się tego języka jako obcego. To pytanie jak to się ma do decyzji uczniów, rodziców uczniów, którzy zdecydowali, że tak chcą się uczyć j. niemieckiego jako obowiązkowego drugiego i niemieckiego jako ojczystego?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe