Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel posiadający wykształcenie w zakresie edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (studia podyplomowe ukończone w 2022 r.) oraz edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (studia podyplomowe ukończone w 2019 r.) może pracować w szkole podstawowej jako pedagog specjalny?
Zgodnie z § 19a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289 z późn. zm.) „kwalifikacje bezterminowe” do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga specjalnego w szkołach podstawowych posiada osoba, która ukończyła:
1) jednolite studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego lub drugiego stopnia, w zakresie pedagogiki specjalnej, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) jednolite studia magisterskie lub studia pierwszego i drugiego stopnia, w zakresie pedagogiki, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, a ponadto ukończyła kurs kwalifikacyjny w zakresie pedagogiki specjalnej albo studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej lub edukacji włączającej.
Brak w pytaniu informacji o ukończonych studiach - jeżeli nauczyciel ukończył co najmniej studia pierwszego stopnia w zakresie pedagogiki oraz wymienione w pytaniu studia podyplomowe to posiada „kwalifikacje bezterminowe” do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego.
Powyższe potwierdzają wyjaśnienia Ministra Edukacji i Nauki.
Natomiast zgodnie z § 30a cytowanego rozporządzenia „kwalifikacje terminowe do 31 sierpnia 2026 r.” do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga specjalnego w szkołach podstawowych posiada osoba, która ma kwalifikacje do pracy w szkole podstawowej określone § 4 ust. 1 cytowanego rozporządzenia a ponadto ukończyła kurs kwalifikacyjny lub studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej (studia podyplomowe wymienione w pytaniu).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam. Jakie jest pensum terapeuty pedagogicznego? I z czego ono wynika?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie pismo powinien wystosować dyrektor do nauczyciela zezwalające na dodatkową pracę w innej szkole?
- Mam zatrudnionego nauczyciela w wymiarze 19/21 etatu, czy w związku z tym może realizować zajęcia w ciągu 4 dni w tygodniu?
- Proszę o opinię w sprawie wyjazdów służbowych dyrektora szkoły ponadgimnazjalnej. Kto zleca wyjazd i zatwierdza do wypłaty, czy jest to Starosta czy może być pracownik szkoły / nie ma w jednostce zastępcy/, np. Sekretarz czy główny księgowy?
- Czy nauczyciel, który zatrudniony jest na 26/26 i ma pełne przygotowanie do nauczania w klasach I-III może pełnić zastępstwo za nauczyciela, który jest czasowo na zwolnieniu lekarskim? Na jakich zasadach wypłaca się takiemu nauczycielowi wynagrodzenie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe