Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinna wyglądać prawidłowo sporządzona decyzja o skreśleniu ucznia z listy uczniów szkoły? Jaką należy podać podstawę prawną?
Decyzja o skreśleniu z listy uczniów jest decyzją administracyjną. Powinna w związku z tym zawierać elementy wymienione w art. 107 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, Dz.U. z 2018 r., poz. 2096: 1) oznaczenie organu (dyrektor szkoły); 2) datę wydania; 3) oznaczenie strony (ucznia); 4) powołanie podstawy prawnej; 5) rozstrzygnięcie; 6) uzasadnienie faktyczne i prawne; 7) pouczenie o możliwości wniesienia odwołania do kuratora oświaty za pośrednictwem dyrektora szkoły w terminie 14 dni; 8) podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego dyrektora. Podstawę prawną skreślenia z listy uczniów stanowi art. 68 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., stosowne postanowienie statutu danej szkoły, uchwała rady pedagogicznej w sprawie skreślenia z listy uczniów oraz uchwała opiniująca samorządu uczniowskiego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chcę wprowadzić pisanie protokołów RP elektronicznie. Bardzo proszę o rozporządzenie mówiące o zasadach takiego protokołowania.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o zamieszczenie treści podstawy prawnej statutu niepublicznej ośmioletniej szkoły podstawowej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy wprowadzenie regulaminu dofinansowania dokształcania nauczycieli wymaga opinii Rady Pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor niepublicznego liceum może zatrudnić osobę mającą tytuł magistra danego przedmiotu lecz niemającego uprawnień pedagogiczno-psychologicznych? Jeżeli tak to jakie warunki musi spełnić dyrektor szkoły (czy musi prosić o zgodę kuratora oświaty)? Jakie warunki musi spełnić nauczyciel (czy wystarczy oświadczenie o uzupełnieniu wykształcenia, czy musi to być zaświadczenie o podjęciu odpowiednich studiów podyplomowych)? Na jaki okres musi być podpisana umowa o pracę? Czy taki nauczyciel ma obowiązek dostarczenia planu rozwoju zawodowego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy mając uzasadnione obawy o bezpieczeństwo uczniów na lekcjach (nauczyciel jest skrajnie niewydolny wychowawczo, zatrudniony niestety przez poprzednika poprzez mianowanie), mogę jako dyrektor szkoły zainstalować w klasie kamery? Czy musi to zostać sformalizowane np. zapisem w statucie szkoły.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe