Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinna wyglądać prawidłowo sporządzona decyzja o skreśleniu ucznia z listy uczniów szkoły? Jaką należy podać podstawę prawną?
Decyzja o skreśleniu z listy uczniów jest decyzją administracyjną. Powinna w związku z tym zawierać elementy wymienione w art. 107 ust. 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, Dz.U. z 2018 r., poz. 2096: 1) oznaczenie organu (dyrektor szkoły); 2) datę wydania; 3) oznaczenie strony (ucznia); 4) powołanie podstawy prawnej; 5) rozstrzygnięcie; 6) uzasadnienie faktyczne i prawne; 7) pouczenie o możliwości wniesienia odwołania do kuratora oświaty za pośrednictwem dyrektora szkoły w terminie 14 dni; 8) podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego dyrektora. Podstawę prawną skreślenia z listy uczniów stanowi art. 68 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., stosowne postanowienie statutu danej szkoły, uchwała rady pedagogicznej w sprawie skreślenia z listy uczniów oraz uchwała opiniująca samorządu uczniowskiego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dokument na życzenie - gdzie można zaleźć nowy regulamin oceny nauczyciela od września 2019 oraz zarządzenie dyrektora w tej sprawie
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole niepublicznej muszą być podjęte dwie uchwały Rady Pedagogicznej zatwierdzającej projekt statutu nadanego przez organ prowadzący oraz statut szkoły.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy zatwierdzania uchwałami regulaminów i procedur obowiązujących w szkole. Jedno z posiedzeń Rady poświęcone było na opracowanie i zatwierdzenie różnego typu procedur i regulaminów (m. in. regulamin rady ped., reg. dyżurów, procedura awansu zawodowego itp.) Czy można zatwierdzić te wszystkie dokumenty jedną uchwałą, czy potrzebne są oddzielne uchwały do każdego z tych dokumentów?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy opinie i wnioski na posiedzeniu rady pedagogicznej podejmuje się w formie uchwały rady pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor zatwierdza/wyraża zgodę na realizacje programu szkolnego klubu turystycznego?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe