Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie tematy ( dotyczące bezpieczeństwa- w związku z sytuacja, która miała miejsce w gimnazjum- a mianowicie zabójstwa dziecka) można poruszyć na zebraniu z rodzicami w przedszkolu? Wg informacji z KO każda placówka musi przeprowadzić takie zebranie. Jakie dokumenty należy przytoczyć?
Według informacji Wielkopolskiego Kuratora Oświaty (http://ko.poznan.pl/kuratorium/aktualnosci_kurator/2019/05/bezpieczenstwo-uczniow-w-szkolach-i-placowkach-ankieta/), dyrektor na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r. poz. 996 ze zm., czyli w związku z wykonywaniem zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę, powinien na zebraniu rodziców przedstawić:
1) procedury bezpieczeństwa obowiązujące na terenie danej placówki- np. postanowienia statutu, pisemną procedurę postępowania w sytuacji kryzysowej – o ile obowiązuje, przyjęte w praktyce zasady postępowania w nagłych przypadkach, zasady stosowania monitoringu, itp. oraz
2) osoby i instytucje, do których można zgłosić się o wsparcie w sytuacjach wymagających pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wychowawczej, czyli w szczególności szkolny psycholog lub pedagog, poradnie psychologiczno – pedagogiczne, sąd rodzinny i nieletnich, opieka społeczna lub inne osoby i instytucje, jeśli dana szkoła z nimi współpracuje.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej na Opolszczyźnie. Od wielu lat nauczaliśmy jak gimnazjum dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego jako obowiązkowych, dodatkowo rodzice deklarowali naukę języka niemieckiego jako ojczystego. W bieżącym roku szkolnym zgodnie z reformą i uchwałą Organu zostaliśmy przekształceni w PSP, do której uczęszczają dzieci gimnazjalne i klasa VII. Wszyscy uczą się języków jak dawniej. 8 kwietnia przekazałem arkusz organizacji do opiniowania związkom zawodowym, 10 kwietnia Kurator Opolski wystosował komunikat w którym pisze że, cytuję: uczniowie korzystający z nauki języka niemieckiego jak języka mniejszości narodowej, czyli ojczystego, nie mogą równocześnie uczyć się tego języka jako obcego. To pytanie jak to się ma do decyzji uczniów, rodziców uczniów, którzy zdecydowali, że tak chcą się uczyć j. niemieckiego jako obowiązkowego drugiego i niemieckiego jako ojczystego?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Czy przy opracowaniu zestawu książek pomocniczych dla przedszkola należy podać nr dopuszczenia, a jeżeli tak to gdzie go szukać?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Czy w ramach art.42 KN można rozliczyć zawody sportowe?. Jeżeli tak, to co z dojazdem? Czy nauczyciel-opiekun może również wliczyć czas przejazdu? Pozdrawiam
- Czy w ramach godzin wynikających z art. 42 KN pedagog szkolny może organizować cotygodniowe spotkania/konsultacje dla rodziców oraz spotkania z instytucjami współpracującymi stale ze szkołą?
- Arkusz monitorowania organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej wydany przez MEN wymaga wskazania liczby uczniów objętych "zindywidualizowaną ścieżką kształcenia". Czym konkretnie jest ta ścieżka i co ją określa? Uczą się u nas w szkole uczniowie posiadający orzeczenie o kształceniu specjalnym- mają zajęcia z grupą a także wybrane lekcje odbywają się indywidualnie z nauczycielem. Czy te osoby zalicza się do uczniów objętych właśnie "zindywidualizowaną ścieżką kształcenia"?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe