Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mamy osobę zatrudnioną jako nauczyciel, który kończy studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego dla nauczania przedmiotów zawodowych. Czy w tym przypadku ta osoba może mieć wychowawstwo na Kwalifikacyjnym Kursie Zawodowym?
Obowiązujące przepisy nie określają warunków, jakie nauczyciel powinien spełnić, aby móc jemu powierzyć nieprzewidzianą przez prawodawcę funkcję wychowawcy kwalifikacyjnego kursu zawodowego. Decyzję w tej sprawie musi samodzielnie podjąć dyrektor jako przełożony służbowy nauczyciela, czy w jego opinii wystarczające jest kończenie studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego dla nauczania przedmiotów zawodowych (art. 68 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, Dz. U. z 2023 r., poz. 900).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W Zespole Szkół Samorządowych funkcjonuje szkoła podstawowa i gimnazjum. Z dniem 1 września 2017r. staje się 8-letnią szkołą podstawową z klasami gimnazjalnymi. Kto opracowuje STATUT szkoły? Czy organ prowadzący, czy placówka? Czy powinien być tworzony na nowo, czy dopiero po wyjściu ostatniej klasy gimnazjalnej? Czy przez najbliższe dwa lata szkolne powinien być jedynie modyfikowany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy punkt przedszkolny, do którego uczęszczają tylko dzieci posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może posiadać status ogólnodostępnego(w którym realizowana jest podstawa programowa wychowania przedszkolnego oraz IPETy dzieci) czy musi być w kategorii specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Koncepcja uruchomienia nowego kierunku kształcenia.Szablon dokumentu, zawierający koncepcję uruchomienia nowego kierunku kształcenia, który planuję otworzyć w swojej szkole (chodzi o kierunek KKZ).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co należy zrobić, jeśli do SIO podano mniejszą liczbę stosunków pracy nauczycieli, niż w rzeczywistości?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole jest uczennica posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawności sprzężone: niepełnosprawność intelektualna w stopniu znacznym i niepełnosprawność ruchowa. Posiada również orzeczenie o nauczaniu indywidualnym, które odbywa się w domu. Od 1 września będzie uczennicą klasy 3 gimnazjum.Jej stan zdrowia się pogarsza. Czy jest podstawa prawna, która umożliwia ograniczenie ilości godzin nauczania z 10 do 2 w tygodniu? Czy zaświadczenie lekarskie przedłożone w postępowaniu orzekającym, w którym lekarz zaleca 2 godziny rehabilitacji jest wystarczające? W orzeczeniu wydanym przez PPP nie ma wskazań co do ilości godzin.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe