Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym (Zespół Aspergera) oraz orzeczenie o nauczaniu indywidualnym. Ma przyznane: 8 godzin nauczyciela współorganizującego, 2 godziny rewalidacje, 9 godzin nauczania indywidualnego. Nauczyciel współorganizujący jeździ do domu dziecka na lekcje prowadzone przez innych nauczycieli oraz na własną rewalidację. Za pracę w warunkach trudny nauczycielom prowadzącym nauczanie indywidualne należy się 120%. Czy nauczycielowi, który współorganizuje proces kształcenia oraz prowadzi rewalidację w domu ucznia również należy wyliczać płace ze 120%?
Zajęcia w ramach nauczania indywidualnego realizują podstawę programową, zgodnie z § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2017 r., poz. 1616 z późn. zm.). Do dodatku za warunki pracy według § 8 pkt 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 416 z późn. zm.) uprawnia prowadzenie zajęć nauczania indywidualnego z dzieckiem objętym kształceniem specjalnym.
Nauczyciel współorganizujący kształcenie specjalne, który jeździ do domu dziecka na lekcje prowadzone przez innych nauczycieli prowadzących nauczanie indywidualne oraz na własną rewalidację nie realizuje podstawy programowej w ramach nauczania indywidualnego z dzieckiem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Prowadzenie zajęć rewalidacyjnych oraz współorganizowanie kształcenia w domu ucznia nie jest pracą w trudnych warunkach, ponieważ takie zajęcia nie są wymienione w § 8 ww. rozporządzenia, a w związku z tym nie ma podstawy prawnej do przyznania nauczycielowi dodatku za warunki pracy w wysokości 20% wynagrodzenia zasadniczego łącznie za 10 godzin.
Jeżeli nauczyciel prowadzi 9 godzin nauczania indywidualnego z dzieckiem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego to tylko za te godziny otrzyma dodatek za warunki pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Konkurs na dyrektora wygrała nauczycielka innej szkoły (kwalifikacje do w-f). Czy odchodzący dyrektor szkoły musi zatrudnić za porozumieniem stron nową dyrektorkę (fizycznie nie ma dla niej godzin w zatwierdzonym projekcie organizacyjnym, musiałbym zabrać godziny nauczycielowi wychowania fizycznego) czy zawiera z nią kontrakt Urząd Gminy?
- Chciałabym zapytać o kwestię związaną z urlopem dla poratowania zdrowia.Czy nauczyciel, który przebywa na rocznym urlopie dla poratowania zdrowia, może bezpośrednio po jego zakończeniu pójść na kolejny roczny urlop dla poratowania zdrowia, czy musi być zachowana jakaś przerwa?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób - przede wszystkim z jaką datą, przekształcić nauczycielom mianowanym i dyplomowanym stosunek pracy na czas nieokreślony na stosunek pracy na podstawie mianowania, w następujących przypadkach: 1. Pracownik w dniu zatrudnienia był już nauczycielem mianowanym/dyplomowanym. Zawarto z nim umowę na czas określony, a po upływie czasu na który była zawarta, zawarto następną na czas nieokreślony. Przykład: Umowa zawarta z pracownikiem w dniu 26.08.2010 na czas określony od 01.09.2010 do 31.08.2011. Po tym okresie umowa zawarta w dniu 19.08.2011 na czas nieokreślony od 01.09.2011. 2. Pracownik w dniu zatrudnienia był już nauczycielem mianowanym/dyplomowanym. Zawarto z nim umowę na czas określony (w pełnym wymiarze), a po upływie czasu na który była zawarta, kolejną (w pełnym wymiarze). Nie ma umowy na czas nieokreślony - czy jest to sytuacja dopuszczalna?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony na podstawie umowy o pracę może uzyskać zwolnienie na czas pobytu jego 10 letniego dziecka w szpitalu? Czy może zwrócić się do pracodawcy o świadczenie opiekuńcze?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o radę w związku ze zwolnieniem nauczycieli. W maju wypowiedzenie dostał nauczyciel edukacji dla bezpieczeństwa. Umowa była zawarta na czas nieokreślony na 1/18 – nauczyciel dyplomowany (przyczyna: brak oddziału kl. 8). Jaką podstawę prawną należało umieścić – art. 20 KN, art. 27 KN? Podobna sytuacja z nauczycielem kontraktowym zatrudnionym na 4/18. Z racji braku klasy 8 nauczycielka poprosiła, aby nie umieszczać jej w arkuszu – zrezygnowała z pracy. Umowa była zawarta na czas nieokreślony. Jaka odprawa przysługuje tym nauczycielom i na podstawie czego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe