Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Porady eksperta
- Uczeń realizuje przedmiot na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Poziom podstawowy realizowany jest w grupie oddziałowej,rozszerzony w ramach tzw. "międzyoddziału". Czy na koniec roku wystawić mu dwie oceny oddzielnie dla każdego poziomu i taki zapis przenieść na świadectwo promocyjne?
Ponadto:
1) w przypadku wystawienia jednej oceny z dwóch poziomów,gdy uczeń otrzymuje ocenę ndst z "podstawy" oraz wyższą z "rozszerzenia". Co wtedy, czy ma poprawkę?
2) uczeń jest nieklasyfikowany, np. z "podstawy" - jak wtedy liczyć frekwencję, skoro to jeden przedmiot?
3) uczeń otrzymał ocenę bdb z "podstawy", z "rozszerzenia", np. ocenę dst - "znika" mu wtedy ocena bdb, którą wypracował w klasie I.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie o ilość godzin jaką maksymalnie może dać Organ Prowadzący jednej klasie na przestrzeni klas 4-8 według nowego prawa oświatowego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą przekształconą z gimnazjum na szkołę podstawową i mamy swój obwód. W naszej miejscowości są trzy szkoły podstawowe i trzy obwody. W mojej szkole mamy klasę 7 w której są uczniowie ze wszystkich obwodów zapisani przez rodziców i klasę 2 i 3 gimnazjum. Jakich uczniów (z których klas) powinniśmy wpisać do nowej księgi ewidencji zgodnie z prawem. Czy jest to klasa I, IV i VII (uczniowie którzy idą nową podstawą programową) z naszego obwodu, chociaż klasy I i IV nie mamy gdyż rodzice zapisali uczniów do tamtych dwóch szkół.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Rada Pedagogiczna wg nowych przepisów opiniuje arkusz organizacyjny szkoły? Proszę o podstawę prawną
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2017/2018 w kl. V jest 7 , w kl. VI 6 a w VII 3. Czy możliwe jest połączenie zajęć wychowania fizycznego w roku szkolnym 2018/2019 w tych trzech klasach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury/możliwości przyjęcia dziecka rocznikowo młodszego do wyższej grupy przedszkolnej (kwalifikuje się do czterolatków, rodzice chcą o zapisanie do pięciolatków)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o informację, czy rzeczywiście, zgodnie z nowymi przepisami, nie ma obowiązku zasięgania opinii rady pedagogicznej dla arkusza organizacyjnego, jedynie związków i KO. Proszę o wskazanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzice dziecka autystycznego, które uczęszcza do klasy 7 SP publicznej mogą oczekiwać, że pojedzie na dwudniową wycieczkę do Wrocławia a szkoła musi zapewnić mu 24 godzinna opiekę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej z obowiązującymi przepisami do przeprowadzenia rekrutacji w bursach w roku szkolnym 2018/2019.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do oddziału przedszkolnego przy SP w roku szk. 2018/19 będą uczęszczać dzieci 5 i 6 letnie. Czy dopuszcza się (jeśli tak to ile godz.) łączenie zajęć z klasą I SP? Łączenie takie jest planowane ze względu na małą liczbę dzieci w tych oddziałach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic przedstawił mi opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wydanej w 2016 r. Czy opinia jest ważna, jeżeli tak proszę o podanie podstawy prawnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szukam podstawy programowej do nauczania języka niemieckiego jako mniejszości narodowej w przedszkolu i nigdzie nie mogę znaleźć.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną opiniowania arkusza organizacyjnego przez radę pedagogiczną. Niektóre publikacje są zdania, że tylko związki zawodowe opiniują arkusz.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przed mającymi się odbyć rekolekcjami rozdaliśmy uczniom druki zgody na wyjazd do kościoła. Ksiądz, który jest również katechetą w szkole nazwał to łamaniem prawa i przestępstwem. Rodzice wyrażają zgodę na każdy wyjazd i tak potraktowaliśmy wyjazd do kościoła. Czy postąpiliśmy słusznie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy ucznia, któremu został wyznaczony termin egzaminu klasyfikacyjnego, a na który uczeń się nie zgłosił. Uczeń przyniósł do szkoły podanie o wyznaczenie nowego terminu gdyż z powodów rodzinnych (mama w szpitalu) nie mógł przyjść na egzamin. Nauczyciel odmawia wyznaczenia nowego terminu oraz twierdzi, iż nie przeprowadzi egzaminu dopóki dopóty nie otrzyma stosownego zaświadczenia potwierdzającego, iż uczeń faktycznie nie mógł uczestniczyć w egzaminie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
PORADY PRAWNE
Harmonogram aktualizacji
serwisu
TERMINARZ