Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Bardzo proszę o poradę, mam przedszkolne bez oddziałów integracyjnych w tym roku mam 4 dzieci niepełnosprawnych posiadających orzeczenie, organ pozwolił mi na zatrudnienie oligofrenopedagoga i przyznał po 2 godz. dla każdego dziecka zajęć rewalidacyjnych. Czy te zajęcia mają być realizowane w podstawie czy poza podstawą programową i czy logopeda w ramach tych 2 godzin może również prowadzić zajęcia z dziećmi czy dodatkowo w ramach pomocy psychologiczno- pedagogicznej?
Zajęcia rewalidacyjne są zajęciami dodatkowymi tak w przedszkolu, jak i w szkole. Zatem należy je realizować poza podstawą programową. Proszę pamiętać, że w przedszkolu zarówno czas na realizację zajęć rewalidacyjnych, jak i rodzaj tych zajęć winien być ustalany indywidualnie dla każdego dziecka, odpowiednio do jego konkretnych potrzeb i zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Jeśli któreś z dzieci ma wskazanie do wsparcia logopedycznego, to w ramach rewalidacji mogą to być zajęcia z logopedą. Planując wymiar godzin zajęć można wziąć pod uwagę, iż godnie z § 6 ust. 3 rozporządzenia w sprawie ramowego statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół czas trwania jednorazowych zajęć prowadzonych dodatkowo, w tym zajęć rewalidacyjnych, powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić z dziećmi w wieku 3-4 lata 15 minut, a 5-6 lat - około 30 minut.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest możliwość zmiany Uchwały Rady Pedagogicznej podjętej podczas klasyfikowania i promowania warunkowego ucznia, jeśli zaistniały nowe okoliczności?
- Nauczyciel podczas głosowania nad opiniowaniem arkusza organizacyjnego szkoły wstrzymał się od głosu inny głosował przeciw. Innym razem podczas głosowania przy klasyfikowaniu uczniów nauczyciel był przeciw, gdzie nie były zgłaszane żadne uwagi co do zachowania i ocen uczniów szkoły. Czy dyrektor szkoły ma prawo po zakończeniu głosowania rady pedagogicznej poprosić nauczyciela o podanie przyczyny głosowania przeciw czy wstrzymania się od głosu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można skreślić z listy uczniów szkoły ponadpodstawowej ucznia za przewinienia statutowe? Uczeń spowodował bójkę na terenie szkoły, został ukarany i jednocześnie poinformowany, że ponowny udział w bójce skończy się skreśleniem z listy uczniów. Dodatkowo został poinformowany sąd rodzinny. Po niespełna miesiącu uczeń zaatakował kolegę, a cała sytuacja została nagrana telefonem. Rada pedagogiczna podjęła uchwałę w sprawie rozpoczęcia procedury skreślenia. Czy skreślenie ucznia jest zgodne z prawem? Czy kuratorium jako organ odwoławczy może cofnąć decyzję o skreśleniu? Dodam, że w statucie jest zapis, że wszczynanie bójki może być powodem skreślenia z listy uczniów.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W szkole wprowadzono system punktowy zachowania ucznia. Zdaniem rady pedagogicznekj jest on przejrzysty i bardziej obiektywny. Natomiast w ankietach podczas kontroli przeprowadzanej przez kuratorium rodzice (2 głosy na 25 rodziców) opowiadało się, że system jest zbyt "ostry", ich zdaniem trzeba go złagodzić. Pani wizytator zaleciła zmianę obecnego systemu oceniania zachowania. Jak wobec tego należy postąpić, co powinien zrobić w tej sytuacji dyrektor, który myśli podobnie jak jego nauczyciele. Poprzednio, gdy na podstawie kryteriów oceniali zachowanie wychowawcy, dochodziło do rozbieżności zdań w wystawianiu ocen z zachowania na radach pedagogicznych, obecie takich sytuacji nie ma. Uczeń otrzymuje 100 pkt., któr może podwyższyć wykonując różne prace, biorąc udział w apelach i inn., może na bieżąco kontrolować stan swojego konta.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może zmusić nauczycieli do pracy w Radzie Szkoły?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe