Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chcemy zmienić statut szkoły na nowy – jaka będzie podstawa prawna?
Zgodnie z art. 72 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 900 z późn. zm.) rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu szkoły lub placówki albo jego zmian i przedstawia do uchwalenia radzie szkoły lub placówki.
Pierwszy statut szkoły nadawany jest przez organ prowadzący, następnie rada szkoły i rada pedagogiczna może dokonywać zmian w statucie, ale nie uchwala nowego statutu. Dyrektor szkoły może powołać komisję, która zajmuje się pracą nad zmianami w statucie szkoły. Rada szkoły wprowadza wniosek rady pedagogicznej w sprawie zmian w statucie do porządku obrad rady szkoły. Rada szkoły podejmuje uchwałę wprowadzającą zmiany w statucie. Jeżeli w szkole nie funkcjonuje rada szkoły, zmiany w statucie opracowane przez komisję przyjmowane są przez radę pedagogiczną w formie uchwały.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych z Oddziałami Integracyjnymi. W szkole branżowej i w technikum kształcimy w klasach integracyjnych.W skład zespołu wchodzi również szkoła policealna dla młodzieży. W związku z tym mam pytanie. Czy w szkole policealnej możemy otworzyć klasę integracyjną, zgodnie oczywiście z obowiązującymi przepisami odnoszącymi się do takiej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z przepisami prawa oświatowego od 1 września obowiązują zmiany w statutach w szkołach.Jak należy sprecyzować uchwałę, wprowadzającą nowy statut w placówce.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- PROSZĘ O PODANIE PODSTAWY PRAWNEJ W CELU PRZEPROWADZENIA KLASYFIKACJI UCZNIÓW W ROKU 2017/2018 I PROMOCJI DO KLAS PROGRAMOWO WYŻSZYCH.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może ustalać – samodzielnie, bez konsultacji z RP – czas rozpoczęcia zajęć lekcyjnych? Czy koliduje to z możliwością skorzystania z komunikacji publicznej/ przyjazdami do pracy i odjazdami z pracy nauczycieli/ bardzo długim czasem oczekiwania na zajęcia i po zajęciach? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica klasy III gimnazjum w grudniu 2011 kończy 18 lat. Czy można ją skreślić z listy uczniów? Na podstawie jakich przepisów? Jaka jest procedura? Czy są jakieś odstępstwa? Rodzice uważają, że córka powinna ukończyć szkołę w "normalnym" gimnazjum. Ja proponuję szkołę dla dorosłych.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe