Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałbym uszczegółowić pytanie dotyczące wynagrodzenia za trudne warunki pracy nauczyciela. Nauczyciel realizuje 22/18 godzin dydaktycznych. W tym 6 godzin w warunkach trudnych. Czy jest możliwa wypłata wynagrodzenia za warunki trudne w wysokości procentowej, stałej od wynagrodzenia uzależnionej od ilości realizowanych godzin? (Część realizuje w etacie, a część w nadgodzinach). Proszę o podanie przykładowego rozliczenia takich godzin.
Wypłata dodatku za trudne warunki pracy w wysokości procentowej od wynagrodzenia zasadniczego jest możliwa, jeśli dany regulamin wynagradzania nauczycieli, ustalony przez organ prowadzący, przewiduje taki sposób obliczania wysokości tego dodatku (art. 30 ust. 6 pkt 1 w zw. z ust. 1 pkt 2 KN). Wówczas stawkę za jedną godzinę pracy w ramach pensum mnoży się przez ten procentowy przelicznik oraz następnie mnoży przez liczbę godzin zrealizowanych w trudnych warunkach w ramach pensum. W przypadku pracy w godzinach ponadwymiarowych w trudnych warunkach, w pierwszej kolejności należy wyliczyć wynagrodzenie za jedną godzinę pracy ponad wymiar pensum (szczegółowe zasady w tym zakresie ustala organ prowadzący w regulaminie wynagradzania – art. 30 ust. 6 pkt 2 KN) i również kwotę tę mnoży się przez przelicznik procentowy, a następnie mnoży się przez liczbę godzin ponadwymiarowych zrealizowanych ponad wymiar pensum.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka zatrudniona jest na podstawie mianowania w wygaszanym gimnazjum. Nauczycielka od 27.02.2017 r. do 26.02.2018 r. przebywa na urlopie zdrowotnym Od 01.09.2018 r. została przeniesiona w stan nieczynny, który kończy się z dniem 28.02.2018 r. i jednocześnie zbiega się z urlopem dla poratowania zdrowia (od 27.02.2017 r. do 26.02.2018 r.).
Nauczycielka wniosła sprawę do Sądu Pracy o ustalenie, że oświadczenie pracodawcy o przeniesienie w stan nieczynny jest bezskuteczne. Sprawa na dzień 12.02.2018 r. nie została rozstrzygnięta. W związku z kończącym się urlopem dla poratowania zdrowia (26.02.2018 r.), w dniu 12.02.2018 r. nauczycielka wystąpiła do dyrektora z pisemną prośbą o skierowanie na badania kontrolne. Czy w obecnej sytuacji, zgodnie z art. 73 ust. 6, dyrektor powinien skierować nauczycielkę na badania kontrolne, pozostają dwa dni tj. 27, 28.02.2018 r. od zakończenia urlopu zdrowotnego do zakończenia stanu nieczynnego, czy dopiero po rozstrzygnięciu sprawy przez Sąd (jeżeli zostanie uchylone oświadczenie pracodawcy o przeniesieniu nauczycielki w stan nieczynny)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wyjaśnienie, jak powinna wyglądać umowa z nauczycielem zatrudnionym w Zespole Szkół i w jaki sposób dokonać zmian w zawartych wcześniej umowach.
W 1999r. zostało utworzone Gimnazjum Publiczne ; w zawartych wtedy pomiędzy Dyrektorem Gimnazjum a nauczycielami umowach o pracę jako miejsce wykonywania pracy wskazano Gimnazjum Publiczne. W 2005r. został utworzony Zespół Szkół Samorządowych, w skład którego weszło Gimnazjum Publiczne oraz nowo powstałe Liceum Ogólnokształcące.
Umowy z nauczycielami z tego okresu były zawierane przez dyrektora ZSS, a jako miejsce wykonywania pracy wskazywano:
1) Gimnazjum Publiczne w ZSS
lub
2) LO w ZSS
lub
3) Gimnazjum Publiczne i LO w ZSS.
W 2011r. do ZSS zostało włączone nowo utworzone Technikum, w związku z czym zmieniła się treść umów z niektórymi nauczycielami w zakresie miejsca wykonywania pracy.
Obecnie gimnazjum jest wygaszane i chcemy uporządkować umowy, gdyż konieczne będzie zwolnienie niektórych nauczycieli. W jaki sposób powinniśmy to zrobić, uwzględniając fakt, że nauczyciele wykonują pracę:
4) Tylko w jednym typie szkoły, wchodzącej w skład ZSS
5) W dwóch typach szkół, wchodzący w skład ZSS
6) W trzech typach szkół, wchodzących w skład ZSS
Czy wykazywać w umowie liczbę godzin, realizowanych w każdej ze szkół ( ta liczba zmienia się nawet w ciągu roku szkolnego?)
Sporządzić aneks do umowy czy zawrzeć nową jeśli nauczyciel ma umowę zawartą np. z dyrektorem Gimnazjum Publicznego, a obecnie jest to Dyrektor ZSS?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wracając do pracy po urlopie dla poratowania zdrowia musi wrócić na cały etat?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ma kwalifikacje do nauczania biologii , może być zatrudniony w Szkole Podstawowej na stanowisku nauczyciela przyrody , jeśli jest w trakcie studiów podyplomowych z przyrody?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września 2016r. zmniejsza się liczba oddziałów w szkole do 11.N ie ma więc stanowiska wicedyrektora. Czy wójt może wyrazić zgodę na utworzenie tego stanowiska w trybie par.12.2 Rozporządzenia MEN z dnia 21.05.2001r. w sprawie ramowych statutów(...) ?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe