Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co należy wpisać w arkuszu ocen w pozycji nr 6 ( liczba opuszczonych godzin - w tym nieusprawiedliwione). Należy postawić "0" , czy wykreskować?
W dzienniku lekcyjnym prowadzonym przez szkołę dla dzieci i młodzieży odnotowuje się obecność uczniów na zajęciach edukacyjnych, a także liczbę godzin usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności na tych zajęciach oraz wpisuje się tematy przeprowadzonych zajęć edukacyjnych, oceny bieżące, śródroczne i roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych uzyskane przez uczniów oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne zachowania. Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych nauczyciel potwierdza podpisem,Wpisów w arkuszu ocen ucznia dokonuje się na podstawie danych zawartych m. in. w księdze uczniów, księdze słuchaczy, dzienniku lekcyjnym, protokołach egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych, protokołach sprawdzianów wiadomości i umiejętności, protokołach z prac komisji powołanej w celu ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, protokołach zebrań rady pedagogicznej. Oznacza to, że należy wpisać ilości godzin opuszczonych zgodnie z zapisem w dzienniku lekcyjnym.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, w szczególności § 10, 15.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie zmiany należy uwzględnić w statucie szkolnym od września 2022 r.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przy ilu oddziałach można utworzyć stanowisko wicedyrektora w szkole podstawowej? Czy prawdą jest, że już przy 10?
- Jeśli w placówce nie ma związków zawodowych, trzeba opiniować arkusz organizacyjny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przymierzamy się do utworzenia klasy sportowej. Bardzo proszę o podanie procedur, krok po kroku, jakie powinien podjąć Dyrektor?
Po drugie: w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 października 2012 r. par.6 - mowa jest o etapach szkolenia sportowego. W dalszej części są wymieniono dyscypliny (pływanie, gimnastyka artystyczna, etc.. Jak interpretować wyżej wskazany paragraf? Czy klasa IV-VI musi być ukierunkowana, jeżeli tak - to czy możne to być piłka nożna? Można zrobić tzw. ogólorozwojówkę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o nowy wzór sprawozdania po I półroczu 2013/2014 z nadzoru pedagogicznego na Radę podsumowującą.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe