Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co zrobić jeśli podczas głosowania za przyjęciem Uchwały było po tyle samo głosów za, przeciw i wstrzymujących się. Obecnych na 7 osób było 6osób (gdyż jedna os. jest na L4) w tym był również głos przewodniczącego. Uchwała zostaje przyjęta czy odrzucona?
Przepis art.73 ust.1 ustawy Prawo oświatowe stanowi, iż uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków. Powołany przepis ustanawia zasadę zwykłej większości głosów dla rozstrzygnięć podejmowanych w formie uchwał rady pedagogicznej. Oznacza to, że liczba głosów „za” powinna być większa niż głosów oddanych „przeciw”, głosy wstrzymujące są pomijane. Niezbędne kworum stanowi zawsze połowę członków rady, wobec czego w obecności mniejszej liczby osób rada nie jest władna podejmować żadnych rozstrzygnięć, nawet w zakresie jej kompetencji opiniodawczych. Zasady opisanej w ust.1 komentowanego artykułu ani w statucie, ani regulaminie rady zmienić nie wolno. Można natomiast regulować zasady głosowania i podejmowania rozstrzygnięć bardziej szczegółowo, np. poprzez zastrzeżenie, że w razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego rady.
W przedstawionej w pytaniu sytuacji uchwała nie została podjęta ( tyle samo głosów „za” i „przeciw”). Co zrobić? Można rozważyć wprowadzenie zasady głosowania, że w razie w razie równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego rady. Można także ponownie omówić projekt przedmiotowej uchwały i udzielić odpowiedzi na wszystkie związane z nim pytania i wątpliwości, i ponownie wnieść pod głosowanie rady.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe ( Dz. U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co przysługuje nauczycielom zatrudnionym w zespole szkół, którzy realizują zajęcia w szkołach dziennych oraz dodatkowe zajęcia (ponad pensum) w szkołach zaocznych w soboty i niedziele. Zadając to pytanie mam na myśli czas pracy nauczycieli i zasady wynagradzania, zwłaszcza w niedziele.
- Czy dyrektor szkoły podstawowej może odmówić przyjęcia dziecka do klasy 5 szkoły podstawowej, jeżeli dziecko to zamieszkuje w obwodzie szkoły, ale na terenie obwodu funkcjonuje inna szkoła podstawowa, prowadzona przez stowarzyszenie, do której dziecko wcześniej uczęszczało?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czym się różni semestr od półrocza w przedszkolu? Którego sformułowania należy używać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o interpretację Art. 131 punkt 8. Osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego lub osoba fizyczna, prowadząca publiczną szkołę podstawową, o której mowa w ust. 4, w terminie do dnia 31 stycznia 2017 r., może złożyć wniosek o zmianę zezwolenia, o którym mowa w art. 88 ust. 4 ustawy Prawo oświatowe, w zakresie zwiększenia liczby klas objętych strukturą
organizacyjną tej szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące orzeczeń. Czy zapis dotyczący wskazania etapu obowiązywania kształcenia specjalnego może być sformułowany następująco: "do ukończenia szkoły branżowej I stopnia"? Czy takie określenie okresu obowiązywania orzeczenia jest błędne? W rozporządzeniu jest wprawdzie mowa o wydawaniu orzeczeń na rok szkolny bądź etap edukacyjny- szkoła branżowa to również etap edukacyjny. Czy zapis etap zarezerwowany jest tylko dla oznaczenia I, II, III i IV czy można go też określić opisowo: do ukończenia szkoły podstawowej, branżowej? Czy takie zapisy są wzajemnie dopuszczalne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe