Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dla dziecko mającego Opinię o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju opracowuje się IPET, czy Indywidualny Program Wspierania Rozwoju w ramach zajęć z Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka?
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1113) – Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny opracowuje się wyłącznie dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność.
Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 29.10.2013 poz. 1257) – wspomnianemu dziecku należy opracować Indywidualny Program Wspierania Rozwoju.
Gdyby dziecko posiadało zarówno orzeczenie, jak i opinię o WWR - to należałoby opracować dla niego zarówno IPET, jak i IPWR, albowiem każdy z tych dokumentów dotyczy innej sprawy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy nowego rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 1. Jak powinna przebiegać wzorcowa procedura opracowania IPET, w tym dokonywania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (diagnoza wstępna, diagnoza monitorująca)?; 2. Jak prawidłowo organizować zajęcia rewalidacyjne po zmianach wprowadzonych przez MEN, zgodnie z wytycznymi nowych rozporządzeń?; 3. Kto i z jakich godzin powinien je realizować?; 4. Jakie obowiązki i zadania powinien spełnić dyrektor oraz Zespoł ds. planowania i koordynowania kształcenia specjalnego?; 5. Jakich należy zatrudnić specjalistów?; 6. Co oznaczają nowe formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej: Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – jak je organizować i którzy uczniowie powinni być nimi objęci? Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się – dla kogo i jak organizować zajęcia, by wspomagać efektywność uczenia się? Co to jest zindywidualizowana ścieżka kształcenia – komu i w jaki sposób należy dostosować organizację i proces nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych?; 7. Jak dokonywać oceny efektywności udzielonej pomocy i formułować wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania ucznia?; 8. Co należy zrobić, gdy udzielana uczniowi pomoc psychologiczno-pedagogiczna nie przynosi efektów i nie następuje poprawa jego funkcjonowania?; 9. Kto składa wniosek do poradni psychologiczno-pedagogicznej dotyczący pogłębionej diagnozy ucznia i co trzeba w nim zawrzeć? Pytania dotyczą LO niepublicznego, gdzie są orzeczenia: Asperger, choroby sprzężone, zagrożenie niedostosowaniem społecznym. Bardzo proszę o niecytowanie rozporządzenia. Proszę o odpowiedzi na pytania.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o wykładnię prawną w następującej kwestii. Z informacji uzyskanej od matki uczennicy kl.I dowiedzieliśmy się, że dziecko ma padaczkę. Wychowawca poprosił o dokument potwierdzający chorobę dziecka, jednak matka odmawia doręczenia zaświadczenia od lekarza. Co powinniśmy zrobić jako szkoła w tej sprawie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy uczeń nieklasyfikowany na I półrocze roku szkolnego musi przystąpić do egzaminów klasyfikacyjnych, aby mieć możliwość uzyskania promocji do następnej klasy (oczywiście w sytuacji, gdy w II półroczu uzyska pozytywne oceny). 2. Czy uczeń nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów na I półrocze powinien uzyskać klasyfikacyjną ocenę z zachowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy jako niepubliczny punkt przedszkolny zobowiązani jesteśmy do monitorowania działań wychowawczych i profilaktycznych? Jeśli tak, w jakiej formie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rehabilitacyjne realizowane w ramach rewalidacji muszą odbywać się pod nadzorem nauczyciela jeśli rehabilitant nie ma przygotowania pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe