Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy do młodzieżowego ośrodka socjoterapii może zostać przyjęte dziecko z orzeczeniem o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym? Dodatkowo dziecko zgodnie z diagnozą znajduje się na spektrum autyzmu (zespół Aspergera).
Do młodzieżowego ośrodka socjoterapii może zostać przyjęte dziecko z orzeczeniem o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym.
Zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 30 marca 2023 r. w sprawie niektórych publicznych placówek systemu oświaty (Dz. U. z 2023 r., poz. 651) młodzieżowe ośrodki socjoterapii są prowadzone dla dzieci i młodzieży, którzy:
1) z powodu zaburzeń rozwojowych, trudności w uczeniu się i zaburzeń w funkcjonowaniu społecznym są zagrożeni niedostosowaniem społecznym i wymagają stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy, wychowania, pomocy psychologiczno-pedagogicznej i socjoterapii oraz
2) posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym.
Do zadań młodzieżowego ośrodka socjoterapii należy eliminowanie przejawów zaburzeń zachowania oraz przygotowanie wychowanków do samodzielnego, odpowiedzialnego i zgodnego z obowiązującymi normami społecznymi i prawnymi życia po opuszczeniu młodzieżowego ośrodka socjoterapii.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od nowego roku planujemy uruchomić klasę mundurową, a może precyzyjniej drużynę mundurową. W skład drużyny mają wejść ochotnicy, spośród uczniów klas pierwszych którzy zostaną przyjęci do szkoły (np. po 5 uczniów z trzech różnych zawodów w których naucza szkoła). Planujemy również za zajęcia z klasą mundurową zapłacić nauczycielom prowadzącym tam zajęcia, co więcej chcielibyśmy aby te zajęcia były w arkuszu czyli jako godziny pensum nauczyciela. Jak zrobić to prawidłowo: Czy takie zajęcia mogą być realizowane jako zajęcia dodatkowe wprowadzone za zgodą organu, rady pedagogicznej, rady rodziców ale tylko dla wybranej grupy między oddziałowej? Rozważamy również wprowadzenie tych zajęć w ramach innowacji pedagogicznej ale czy w tym przypadku będzie je można wstawić do arkusza jako dodatkowe, czy też muszą być realizowane jako nieobowiązkowe poza arkuszem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dopuszcza się możliwość zabrania przez nauczyciela dziennika lekcyjnego do domu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile powinny trwać zajęcia rewalidacyjne w szkole podstawowej ogólnodostępnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- czy nauczycielowi zatrudnionemu przez mianowanie w okresie ochronnym można ograniczyć etat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zespół szkół w skład, którego wchodzą zarówno szkoły dla młodzieży kształcące w trybie stacjonarnym, jak i szkoła dla dorosłych - prowadzą ewidencję słuchaczy szkoły dla dorosłych w oddzielnej księdze czy wpisują ich w tej samej księdze, co młodzież?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe