Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor który nawiązuje nowy stosunek pracy z nauczycielem z likwidowanej szkoły(w likwidowanej szkole nauczyciel jest zatrudniony przez mianowanie) może zawrzeć umowę na czas określony (1 rok) przez 3 kolejne lata, gdyż za 3 lata zmniejszy sie liczba oddziałów i nie ma możliwości aby ten nauczyciel miał pełny etat. jaka jest podstawa prawna
W sytuacji, gdy nie da się przewidzieć, ile godzin będzie dla nauczyciela w następnych dwóch latach szkolnych, na poszczególne lata szkolne mogą być zawierane roczne umowy na czas określony - art. 10 ust. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm. Można również zawrzeć umowę na 3 lata i w przypadku rozpoczęcia pracy w niepełnym wymiarze, następnie dokonywać wypowiedzenia zmieniającego po upływie roku - art. 42 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2018 r., poz. 917 ze zm.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciela posiadającego studia magisterskie o kierunku nauczanie zintegrowane można zatrudnić w przedszkolu jako nauczyciela wychowania przedszkolnego? Czy ma w dniu dzisiejszym do tego kwalifikacje?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pedagog w naszej szkole jest zatrudniony na 10/20 (umowa na czas nieokreślony). Łącznie pracuje etat, gdyż dochodzą mu godziny zajęć korekcyjno - kompensacyjnych (9/18) - aneks do umowy o pracę. Nauczyciel ten uzyskał stopień nauczyciela mianowanego. Czy taka sytuacja umożliwia przekształcenie umowy o pracę w stosunek pracy na podstawie mianowania? Czy różne wymiary etatu uniemożliwiają takie przekształcenie? Jak rozwiązać ten problem? Podobnie wygląda sytuacja z nauczycielem bibliotekarzem, który etat uzyskuje poprzez pół etatu opiekuna świetlicy.
- Nauczycielowi do przejścia na emeryturę, od 01.09.2013 r., pozostał jeden rok pracy. Czy w tym ostatnim roku przed emeryturą, nauczyciel może skorzystać z urlopu zdrowotnego? Czy w trakcie przebywania na rocznym urlopie zdrowotnym nauczyciel może złożyć wniosek o przejście na emeryturę, czy też musi wrócić do pracy, a jeżeli tak, to na jaki okres?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi przebywającemu na urlopie bezpłatnym od dnia 01.09.2015 roku do 31.08.2016 roku należy wypłacić świadczenie urlopowe z ZFŚS? Nadmieniam, że nauczyciel przepracował w szkole 10 lat, a od 01.09.2016 roku tz. po urlopie bezpłatnym nie wraca do pracy w tut. szkole, złożył wniosek o rozwiązanie stosunku pracy za 3 miesięcznym wypowiedzeniem.
- Proszę o poradę w następującej sprawie: pracownik obsługi dostarczył do szkoły dokumenty, które nie jestem pewna do końca czy są wystarczające, aby na ich podstawie doliczyć mu lata pracy. Są to następujące dokumenty: zaświadczenie wnioskodawcy w sprawie braku dokumentów (ZUS Rp-9) o pracy w indywidualnym gospodarstwie rolnym ojca, zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały w danej miejscowości w której było gospodarstwo, zeznania dwóch świadków ZUS-Rp-8, wraz z zaświadczeniami tych osób o zameldowaniu w danej gminie, oraz zaświadczenie z urzędu Miejskiego o tym, że ojciec pracownika był właścicielem owego gospodarstwa. Chodzi o prace w latach 14.05.1971r. - 24.04.1975r. Pracownik urodzony 14.05.1955r. Czy te dokumenty są wystarczające, żeby zaliczyć mu ten okres pracy w gospodarstwie do lat pracy tzw. stażowego? Chodzi tu głownie o ustalenie daty wypłacenia nagrody jubileuszowe, bo w przypadku uznania tych lat przyspieszyło by to przyznanie owej nagrody.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe