Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności może dyrektor przenieść do przedszkola specjalnego, które w mieście istnieje bez zgody rodzica. Proszę o podanie podstawy prawnej.
Nie, nie może, ponieważ uczeń ma prawo uczęszczać do szkoły masowej na podstawie przepisów ustawy o systemie oświaty, a dyrektor nie posiada takich kompetencji.
USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.)
Art. 1. System oświaty zapewnia w szczególności:
(…)
5) możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół przez dzieci i młodzież niepełnosprawną oraz niedostosowaną społecznie, zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami;
Art. 71b. 1. Kształceniem specjalnym obejmuje się dzieci i młodzież, o których mowa w art. 1 pkt 5 i 5a, wymagające stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy. Kształcenie to może być prowadzone w formie nauki w szkołach ogólnodostępnych, szkołach lub oddziałach integracyjnych, szkołach lub oddziałach specjalnych i ośrodkach, o których mowa w art. 2 pkt 5.
Jednak uczeń taki nie zdaje egzaminu gimnazjalnego.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.)
§ 38.
1. Uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym nie przystępują do sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy mamy przekazać organowi prowadzącemu szkołę nowy Statut?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o procedurę dopuszczenia do użytku programów szkolnych wraz z podstawą prawną.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko złamało obojczyk, zostało przez rodziców oddane pod opiekę poradni (założony gips). Czy dziecko może uczęszczać do placówki z gipsem? Czy rodzic powinien złożyć jakieś oświadczenie, które mówi o wiedzy na temat zagrożeń dla jego dziecka? Jak powinien postąpić nauczyciel - przyjąć dziecko do grupy, poprosić rodzica o zgodę lekarza? Czy można umieścić w statucie bądź regulaminie – zapis o nieprzyjmowaniu do przedszkola dzieci z gipsem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam w kwietniu 2018 roku wprowadzone zostało rozporządzenie wprowadzające nowe wzory arkuszy ocen. Od którego momentu one obowiązują? Czy arkusze zakładane we wrześniu 2017r trzeba poprawiać?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
czy można liczyć na pomoc w sprawie wprowadzenia do statutu SP i Gimnazjum, które są w zespole szkół zmian jakie powinny tam się znaleźć od 1 września 2015r.?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe