Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy i w jakim terminie Zarząd Stowarzyszenia prowadzącego publiczną szkołę podstawową powinien podjąć uchwałę o przekształceniu szkoły sześcioletniej w ośmioletnią?
Przekształcenie publicznej szkoły podstawowej z sześcioletniej z ośmioletnią nastąpi z mocy prawa bez jakichkolwiek działań organu prowadzącego z dniem 1 września 2017 r. (art. 117 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60). Aby tak przekształcona szkoła nie uległa likwidacji z dniem 31 sierpnia 2018 r., stowarzyszenie powinno złożyć w gminie do dnia 30 czerwca 2017 r. następujące dokumenty: 1) wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w niepublicznej ośmioletniej szkole podstawowej, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach; 2) statut niepublicznej ośmioletniej szkoły podstawowej, dostosowany do przepisów ustawy - Prawo oświatowe; 3) zobowiązanie do przestrzegania wymagań dla szkół niepublicznych z uprawnieniami szkoły publicznej; 4) informację o miejscu prowadzenia szkoły; 5) zobowiązanie do zapewnienia warunków lokalowych umożliwiających: prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych, realizację innych zadań statutowych; 6) zobowiązanie do zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kto decyduje o tym jaki drugi język obcy nowożytny ma być nauczany w klasie VII?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo prosimy o zajęcie stanowiska w sprawie wypłaty "zasiłku na zagospodarowanie"
Nauczycielka podjęła pracę w pełnym wymiarze 01.09.2008r. na stanowisku nauczycielki ( w szkole podstawowej) języka angielskiego z tytułem licencjata w zakresie filologii angielskiej. W tym czasie rozpoczęła staż na nauczyciela kontraktowego. 30.06.2009r. uzyskała stopień nauczyciela kontraktowego. 26.06.2009r. uzyskała tytuł magistra z zakresu filologii angielskiej i od 01.09.2009r. została przyjęta do pracy na stanowisku nauczycielki języka angielskiego w wymiarze 16/18 etatu w naszej szkole ( gimnazjum). 25.06.2010r. wystąpiła z wnioskiem o wypłacenie zasiłku na zagospodarowanie. Nadmieniam, że obecnie pracuje w pełnym wymiarze czasu jako nauczycielka języka angielskiego. Po szkole średniej- od 10.02.2003r. do 09.08.2003r. odbywała staż absolwencki na stanowisku: referent administracyjno- biurowy- skierowana przez Urząd Pracy na co otrzymała "zaświadczenie o odbyciu stażu". W lipcu 2004r. ( przez 18 dni) była zatrudniona na czas nieokreślony w wymiarze 1/5 etatu. Z tego zatrudnienia posiada świadectwo pracy. Studia w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych rozpoczęła 01.10.2003r.
Mamy pytanie, czy tej osobie należy wypłacić zasiłek na zagospodarowanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozliczanie dotacji z jst dla przedszkola niepublicznego. Jesteśmy przedszkolem niepublicznym tzw. złotówkowym. W tej chwili jesteśmy po kontroli problemowej z Urzędu Miasta która miała na celu ocenić prawidłowość wykorzystania dotacji za rok 2013 kiedy nasza placówka była jeszcze punktem przedszkolnym. Kontroler stwierdził że faktury za miesiąc grudzień 2013 zostały zapłacone w styczniu 2014 i te kwoty trzeba będzie zwrócić bo dotację trzeba wykorzystać w danym roku. Moje pytanie brzmi: 1. Na jakich zasadach mają zostać zwrócone środki niewykorzystane, w jaki sposób oblicza się ewentualne odsetki karne i od kiedy. 2. Koszty poniesione w 2013 roku znacznie przewyższają kwotę dotacji z jst, nie wszystkie zostały wykazane w rocznym sprawozdaniu ponieważ poinformowano nas że nie ma takiej potrzeby, w związku z tym czy w chwili obecnej można przedstawić je jako koszty kwalifikujące się do uznania ich, jako koszty poniesione z dotacji za rok 2013 (czy te faktury które wystawiono w 2013 a opłacono w 2014, można zastąpić innymi fakturami opłaconymi w roku 2013)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą stowarzyszeniową pracującą na Kodeksie Pracy. W naszej placówce nie działają żadne związki zawodowe, rozumiem że obowiązek opiniowania arkusza organizacyjnego przez związki w naszej szkole nie obowiązuje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Matka jednego z uczniów klasy I szkoły podstawowej złożyła do dyrektora szkoły wniosek o kontynuowanie nauki przez jej dziecko z nowym rokiem szkolnym w klasie I. Obecnie decyzję swoją zmieniła i jednak chce, aby jej dziecko podlegało klasyfikacji rocznej. Czy może zmienić zdanie, czy ma do tego prawo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe