Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy istnieje możliwość tworzenia grup językowych pomiędzy uczniami różnych klas (tzn część uczniów z klasy I część z klasy II). Uczniowie są na podobnym poziomie językowym. Pytanie dotyczy uczniów liceum ogólnokształcącego.
Tak.W klasach IV–VI szkoły podstawowej, w gimnazjum, zasadniczej szkole zawodowej, liceum ogólnokształcącym, technikum i szkole policealnej podział na grupy jest obowiązkowy na obowiązkowych zajęciach edukacyjnych z języków obcych w oddziałach liczących więcej niż 24 uczniów; zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej, międzyoddziałowej lub międzyklasowej liczącej nie więcej niż 24 uczniów. Przy podziale na grupy należy uwzględnić stopień zaawansowania znajomości języka obcego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel bibliotekarz opracował "Program promujący czytelnictwo wśród uczniów". Jaka powinna być procedura dopuszczenia tego programu do użytku szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Sytuacja dotyczy szkoły niepublicznej - Jaka jest droga administracyjna w sytuacji, gdy dziecko 6-letnie zostało zapisane do klasy 1? Po dwóch tygodniach rodzice stwierdzili, że jednak dziecko nie jest gotowe na szkołę i chcą przepisać dziecko do klasy 0. Czy wystarczy wniosek rodziców, decyzja dyrektora o skreśleniu dziecka z listy uczniów klasy 1 i zapisania na listę wychowanków klasy 0 oraz poinformowanie szkoły rejonowej, że dziecko nie realizuje obowiązku szkolnego, tylko obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy decyzja o zwolnieniu ucznia z zajęć wychowania fizycznego jest decyzją administracyjną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecku autystycznemu, które uczęszcza do szkoły ogólnodostępnej, może być przydzielona pomoc nauczyciela, której obowiązki powierzył sprzątaczce? Dyrektor twierdzi, że jest to zgodne z przepisami z 1 stycznia 2016 r.,ponieważ pomoc nauczyciela nie realizuje podstawy programowej tylko pomoc „w codziennych czynnościach” i może być zatrudniona bez kwalifikacji pedagogicznych. Inną kwestią jest specjalizacja nauczyciela realizującego podstawę programową.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę dotyczącą kontroli realizacji rocznego obowiązku przedszkszkolnego. W wykazie z Urzędu Miasta figuruje dziecko zameldowane w naszym obwodzie. Z uzyskanych przez szkołę informacji wynika, że matka z dzieckiem nie zamieszkuje w tym miejscu. Ojciec nie odebrał pisma poleconego z prośbą o wskazanie miejsca pobytu dziecka. Nie otworzył też drzwi Pani pedagog, która osobiście udała się pod wskazany adres. Jak powinien postąpić teraz dyrektor? Czy pod wskazany adres należy wysłać upomnienie w sprawie wykonania obowiązku zapewnienia dziecku regularnego uczęszczania na zajęcia przedszkolne/szkolne, potem wniosek o wszczęcie postępowania egzekucyjnego z tytułem wykonawczym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe