Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można realizować zajęcia wynikające z zadań statutowych szkoły (zajęcia pozalekcyjne) w sobotę? Ze względu na fakt, że 50 % uczniów dojeżdża do szkoły uczniowie i rodzice są zainteresowani takim rozwiązaniem w szkole ponadgimnazjalnej.
Zajęcia statutowe, jako nieobowiązkowe dla uczniów, mogą być organizowane w sobotę. Nie jest to także dzień ustawowo wolny od pracy dla pracowników szkoły (art. 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy, Dz.U. z 2015 r., poz. 90 ze zm.). Do rozważenia pozostaje kwestia czasu pracy nauczycieli w kontekście pięciodniowego i 40 – godzinnego tygodnia pracy (art. 42 ust. 1 w zw. z art. 42c ust. 1 KN). Zajęcia statutowe mogą zostać przydzielone pedagogom, dla których sobota będzie jednym z pięciu dni roboczych, w ramach 40-godzinnego tygodnia pracy. Zaś w sytuacji, gdyby mieli je realizować nauczyciele, dla których sobota byłaby szóstym dniem pracy w tygodniu, nabyliby uprawnienia za pracę w godzinach nadliczbowych (art. 151 i n. KP, wyrok SR w Gliwicach w sprawie VI P 165/07, www.rp.pl - wydanie z dnia 11 grudnia 2011 r.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Planujemy w gimnazjum od nowego roku szkolnego wprowadzić innowację pedagogiczną o charakterze organizacyjnym, polegającą na nauczaniu matematyki nie w klasach tylko w trzech grupach zaawansowania: rozszerzoną, standardową i dla uczniów wymagających indywidualnego podejścia. Jak rozwiązać m.in.sprawę wpisów do dziennika - tematy lekcji i obecności uczniów.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- BARDZO PROSZĘ O INFORMACJE, JAKIE KONIECZNE ZMIANY NALEŻY UWZGLĘDNIĆ W STATUCIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W ZWIĄZKU Z NOWELIZCJĄ USTAWY.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawcy klasy sprawującemu opiekę nad uczniami podczas balu studniówkowego przysługuje dodatkowe wynagrodzenie? Bal odbywa się w sobotę w dniu wolnym od pracy.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o odpowiedź, czy w świetle ogólnych przepisów prawa można w Statucie szkoły umieścić zapis, że nauczyciel ma prawo do odebrania telefonu komórkowego uczniowi korzystającemu z niego w czasie lekcji?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Mam ucznia w klasie IV w szkole masowej podstawowej z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim i objęty jest nauczaniem ind.10 godzin, są to przedmioty kluczowe, w pozostałych zajęciach bierze udział razem z klasą. Jak oceniać tego ucznia, czy skala 1-6, taka jak obowiązuje w szkole, czy ocenianie opisowe stosować?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe