Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można zmienić język wiodący po I etapie edukacyjnym? Np. z języka niemieckiego na język angielski? Czy jest to zgodne z podstawą programową kształcenia ogólnego, dotyczącą nauczania języka obcego?
Przepisy prawa nie rozstrzygają takich kwestii, dlatego ważne są zasady wprowadzone w szkole np. zapisami statutowymi. Jeśli jednak brak jest odpowiednich rozwiązań w przepisach wewnątrzszkolnych (proponuję uzupełnić), należy pod uwagę wziąć najkorzystniejsze rozwiązanie dla dziecka. Należałoby przy podejmowaniu decyzji, odpowiedzieć na pytania: 1) na jakim poziomie nauczania jest dziecko z obu przedmiotów, 2) czy ma trudności w uczeniu się, 3) czy jest możliwe pokonanie przez dziecko ew. różnic programowych, 4) jakie będzie zaangażowanie rodziców w procesie tej zmiany.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy ocena z religii wliczana jest do średniej kl. VI? Uczeń przeniósł się w kl. VI z innej szkoły i nie zrealizował w 3 letnim cyklu 2 godz. techniki co w takiej sytuacji ma zrobić dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z art. 11.1-4 ustawy z dnia 29 grudnia 2015r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw – „1. Dzieci urodzone w I połowie 2008 r., które w roku szkolnym 2015/2016 uczęszczają do klasy II szkoły podstawowej, na wniosek rodziców, złożony w terminie do dnia 31 marca 2016 r., mogą w roku szkolnym 2016/2017 kontynuować naukę w klasie II szkoły podstawowej.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się do dyrektora szkoły podstawowej, do której dziecko uczęszcza. (...)
4. Dziecko, którego rodzice złożyli wniosek, o którym mowa w ust. 1, w roku szkolnym 2015/2016 kontynuuje naukę w klasie II szkoły podstawowej, z tym że w tym roku szkolnym nie podlega ono klasyfikacji rocznej i promowaniu do klasy III szkoły podstawowej oraz nie otrzymuje świadectwa szkolnego promocyjnego.”
Ustawa nic nie mówi o dzieciach urodzonych w II połowie roku 2008 – ci rodzice mieli wybór i dokonali go.
W mojej szkole wszyscy rodzice dzieci, które uczęszczają do klasy II i urodzone są w roku 2008 (te z I i te z II połowy roku), chcą aby ich dzieci kontynuowały naukę w klasie II.
Jak zatem zgodnie z obowiązującymi przepisami mam postąpić?
1. Czy rodzice dzieci urodzonych w II połowie roku 2008 mogą złożyć wniosek – podanie do dyrektora szkoły, o nie promowanie dziecka do klasy III ?
Będą one wówczas podlegały klasyfikacji rocznej oraz promowaniu do klasy III, otrzymają jednak świadectwo o nie promowaniu do klasy III.
2. Jeżeli tak, to czy do wniosku – podania do dyrektora szkoły musi być dołączona opinia z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej? Czy wystarczy tylko wniosek – podanie rodzica?
3. Czy też rodzice nie mają żadnych możliwości, a ich dzieci muszą kontynuować naukę w klasie III?
Bardzo proszę o wyczerpującą odpowiedź
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dwóch uczniów z Ukrainy (rodzeństwo), przyjętych do I i VIII klasy notorycznie nie uczęszcza do szkoły (ponad 50 % nieobecności), lekceważą obowiązek szkolny. Nie pomagają rozmowy prośby, dodatkowe lekcje języka polskiego. Jakie konsekwencje możne zastosować szkoła wobec rodzica? Chcę nadmienić, że inni uczniowie z Ukrainy prawidłowo wywiązują się z obowiązku szkolnego. Wszyscy przyjęci do naszej szkoły są uchodźcami z Ukrainy przyjętymi w marcu 2022 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń branżowej szkoły I stopnia (pracownik młodociany) u którego występuje zwolnienie L4 trwające kilka miesięcy w związku z czym nie uczęszcza na PNZ i nie uzyskuje oceny na koniec roku może otrzymać promocję do klasy wyższej lub ukończyć szkołę? Czy w związku z tym faktem można wydłużyć praktyczną naukę zawodu i po uzyskaniu oceny sklasyfikować ucznia w późniejszym terminie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak często powinna być dokonywana ocena pracy nauczyciela? Objęłam stanowisko dyrektora, są nauczyciele, którzy nie mają oceny pracy po 15 lat, 20 lat. Proszę o odpowiedź i podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe