Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy muszę przydzielić pełny etat nauczycielowi: 1) który wraca z rocznego urlopu wychowawczego 2) który wraca z urlopu macierzyńskiego? Dodam, że nauczyciele mieli przed odejściem na urlop pełne etaty.
Zasadniczo, po zakończeniu urlopu macierzyńskiego, pracodawca dopuszcza pracownika do pracy na dotychczasowym stanowisku, a jeżeli nie jest to możliwe, na stanowisku równorzędnym z zajmowanym przed rozpoczęciem urlopu lub na innym stanowisku odpowiadającym jego kwalifikacjom zawodowym, za wynagrodzeniem za pracę, jakie otrzymywałby, gdyby nie korzystał z urlopu.
W przypadku urlopu wychowawczego, pracodawca dopuszcza pracownika po zakończeniu tego urlopu do pracy na dotychczasowym stanowisku, a jeżeli nie jest to możliwe, na stanowisku równorzędnym z zajmowanym przed rozpoczęciem urlopu lub na innym stanowisku odpowiadającym jego kwalifikacjom zawodowym, za wynagrodzeniem nie niższym od wynagrodzenia za pracę przysługującego pracownikowi w dniu podjęcia pracy na stanowisku zajmowanym przed tym urlopem.
W opisanej sytuacji można zastosować przepis art. 22 ust. 2 Karty Nauczyciela, gdyż ograniczenie etatu następuje za zgodą nauczyciela.
Na podstawie art. 220 ust. 1 ustawy z dnia 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, w okresie do dnia 31 sierpnia 2019 r. przepisy art. 18 ust. 1, 4 i 5 Karty Nauczyciela stosuje się także do nauczycieli, których stosunek pracy został nawiązany na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli nauczyciel zatrudniony w szkole samorządowej nie uzyska zgody dyrektora macierzystej placówki i podejmie pracę w szkole prowadzonej przez inną jednostkę niż jst (umowa zlecenie, umowa o pracę) to podlega procedurom dyscyplinarnym przewidzianym w Prawie Oświatowym?
- Jakich formalności należy dopełnić, aby utworzyć w przedszkolu oddział integracyjny? W grupie będzie dwoje dzieci niedowidzących i jedno dziecko autystyczne.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 2. Czy w związku z zmianą kwoty minimalnego poziomu wynagradzania w kategoriach zaszeregowania dyrektor szkoły dotychczas miał XIX kategorię, a obecnie XVIII. Z tabeli zszeregowania obecnie jest po zmianie w kategorii XVIII i kwota 4800 zł. Czy dyrektor mając obecnie zasadnicze jako nauczyciel dyplomowany (kwota zasadnicza 4550 zł) powinien mieć zmienione na kwotę 4800 zł? Dodam, że dodatkowo mam wypłacane wysługę, motywacyjny, dodatek kierowniczy jako składniki poborów. Proszę o wyjaśnienie moich wątpliwości.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam zadać pytanie odnośnie "13". Nauczyciel dyplomowany zatrudniony na podstawie mianowania pracował w roku 2013 od 1 stycznia do 14 lutego. Od 15 lutego nauczyciel przebywał na zwolnieniu lekarskim do dnia 30 czerwca. Od 1 lipca porzucił pracę i został 26 lipca zwolniony dyscyplinarnie. Wyrokiem sądu pracy miał być przywrócony do pracy, ale trwa sprawa z uwagi na złożoną apelację do sądu wyższej instancji. Pytane brzmi - czy nauczycielowi należy się "13" i za jaki okres. Proszę o odpowiedź z podaniem podstawy prawnej.
- Otrzymaliśmy wniosek o wydanie duplikatu świadectwa pracy za okres zatrudnienia od 1 września 1981 r. do 16 marca 1986 r. w szkole podstawowej. Szkoła ta już od dawna nie funkcjonuje a my jako zespół szkół który od 2019 r. został jednym zespołem w mieście jest w posiadaniu archiwum, które mogłoby posiadać akta. Problem w tym, że akt tej pani nie ma w archiwum. Co w przypadku, jeżeli nie posiadamy akt tej pani? Jak powinna wyglądać odpowiedź na jej wniosek o wydanie o duplikatu świadectwa pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe