Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel języka obcego musi dokonać podziału uczniów na grupy w zależności od umiejętności językowych w klasie pierwszej gimnazjum?
Zalecane warunki z podstawy programowej: „Warunkiem skutecznego nauczania języka obcego nowożytnego i osiągnięcia wskazanych wymagań jest nauka w grupach językowych o zbliżonym poziomie zaawansowania językowego uczniów”. Oznacza to, że jeśli warunki w szkole pozwalają na tworzenie klas lub podział klasy na grupy należy takiego podziału dokonać, uwzględniając kryterium poziomu umiejętności językowych. Obowiązkiem szkoły jest podział oddziału na grupy, jeśli liczba uczniów przekracza 24.
Podstawa programowa: 1. Rozporządzenie z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego (ze zm.); 2. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak liczyć godziny doraźnych zastępstw nauczycielce przedszkola, która ma 25 godzin etatu: w poniedziałek ma 8 godzin, we wtorek 4 godziny, w środę 4 godziny, w czwartek 3 godziny, a w piętek - 8, w tym 2 nadgodziny wynikające z organizacji. W tym tygodniu nauczycielka w poniedziałek miała urlop, a w środę musiała wziąć 1 godzinę dodatkowo (zamiast 4 godzin pracowała 5), bo nie miał kto pracować z dziećmi i dostała tym samym 1 nadgodzinę. Jak naliczyć nauczycielce nadgodziny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób uzupełniamy arkusze dla klasy IV? czy w taki sam jak dla klasy VII?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła ma obowiązek zapewnić/zakupić nauczycielowi podręczniki do nauczania? Do tej pory nauczyciele w Liceum otrzymywali od wydawnictwa darmowy pakiet do nauczania wraz z podręcznikiem, ćwiczeniami, zbiorami zadań. Proszę o wykładnię prawa czy rzeczywiście jako dyrektor powinnam zakupić podręczniki czy też każdy nauczyciel powinien sam dokonać zakupu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Osoba prywatna X zwróciła się do Urzędu Miasta o odszkodowanie za szkody wyrządzone podczas wichury przez drzewo rosnące na działce należącej do terenu szkoły. Kierownik jednostki organizacyjnej urzędu przekazał je pismem dyrektorowi szkoły w celu zajęcia się sprawą, powołując się na zarząd trwały. Czy na pismo p. X powinien odpowiedzieć dyrektor czy Urząd Miasta do którego pismo wpłynęło?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły, nie mam zastępcy, a wyjeżdżam na 3 dniowe szkolenie. Na jakiej podstawie i komu powinnam powierzyć obowiązki pełnienia zastępstw? Proszę o pilna odpowiedź ponieważ wyjeżdża 19 marca.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe