Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który skończył pedagogikę opiekuńczo-wychowawczą, może być zatrudniony na stanowisku pedagoga szkolnego?
Powyższe kwalifikacje powinny być wystarczające. Zgodnie z § 19 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289) kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga w szkołach posiada osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne. Jednocześnie przepisy nie określają „specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom”. Na podstawie wpisów w indeksie oraz na dyplomie dyrektor szkoły ustala, czy na pedagogice opiekuńczo-wychowawczej nauczyciel nabył wiedzę do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego w danej szkole ze względu na wykonywane w niej zadania lub czy takie stanowisko jest wymienione w suplemencie dyplomu jako możliwe do zajmowania po ukończonym kierunku studiów na danej uczelni; program studiów może się różnić na poszczególnych uczelniach. W praktyce pedagogami szkolnymi są najczęściej absolwenci pedagogiki ogólnej, pedagogiki szkolnej lub pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Godziny do dyspozycji dyrektora w gimnazjum wg nowej „ramówki”
Rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych w załączniku nr 3 ust 3. podaje sposób wyliczania godzin do dyspozycji dyrektora szkoły jako różnicę pomiędzy sumą godzin wynikającą z pomnożenia tygodniowych wymiarów godzin określonych ust.2 pkt.1 przez FAKTYCZNĄ liczbę tygodni, w których odbywają się obowiązkowe zajęcia edukacyjne w kolejnych latach szkolnych a sumą godzin określonych w ust.1 pkt 1.
Stosując ten algorytm do gimnazjum publicznego przy założeniu wynikającym z uzasadnienia do cytowanego wyżej rozporządzenia, iż rok szkolny ma przeciętnie 35 tygodni otrzymujemy następujące wartości:
(29+30+31)x35 – (450+450+30+30+190+65+130+130+130+130+385+65+385+30+65+65+95)=3150-2825 = 325
Wynika z tego, że w cyklu kształcenia dyrektor ma do dyspozycji 325 godzin dyrektorskich na oddział na 3 lata co daję 3,09 godziny tygodniowo 325/(3 x 35 tygodni) = 3,09).
Na różnych szkoleniach i w przykładowych szkolnych planach nauczania podaje się, że w cyklu kształcenia liczba godzin dyrektorskich wynosi 2 na oddział . Ile więc faktycznie dyrektor powinien zaplanować tych godzin w arkuszu organizacyjnym??
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel ( oligofrenopedagog+ przygotowanie pedagogiczne, zdobyte na studiach podyplomowych, oraz ukończone studia wyższe na innym kierunku nie pedagogicznym) ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć edukacyjnych z podopiecznymi ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego (funkcjonowania w środowisku, muzyki z rytmika, plastyki i techniki) oraz zajęć rewalidacyjnych lub rewalidacyjno-wychowawczych, z uczniami z niepełnosprawnością w stopniu głębokim, z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak w nowym arkuszu organizacyjnym szkoły na rok 2017/2018 planować zajęcia z pomocy psychologiczno - pedagogicznej (zespoły wyrównawcze) dla uczniów posiadających opinie PPP?Jeżeli zgodnie z art. 4 ust. 8 Ustawa Przepisy wprowadzające prawo oświatowe z 14.12.2016 nauczyciel nie będzie mógł ich prowadzić w ramach art. 42 KN.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy do jednej grupy przedszkolnej mogą uczęszczać 4- latki, 5-latki i 6-latki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jakiej kolejności wpisujemy przedmioty w arkuszu ocen w technikum i szkole branżowej? Przedmioty w zakresie rozszerzonym i przedmiot uzupełniający są wpisywane w planach nauczania w różnej kolejności. Proszę o podanie aktualnej podstawy prawnej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe