Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy niepubliczny ośrodek rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczy może realizować nauczanie indywidualne dla wychowanka niepełnosprawnego w stopniu umiarkowanym ze sprzężeniem – autyzm? Wychowanek ten realizuje obowiązek szkolny na podstawie zgody dyrektora szkoły macierzystej na realizację obowiązku szkolnego poza szkołą w OREW w grupie I etapu edukacyjnego na poziomie II klasy szkoły podstawowej. Z uwagi na stan zdrowia otrzymał orzeczenie do kształcenia specjalnego w trakcie trwania roku szkolnego, w tym przypadku w miesiącu maj 2022 do końca roku szkolnego 2021/2022.
Stosownie do art. 174 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) do niepublicznych placówek, o których mowa w art. 2 pkt 7 tj. do:
- młodzieżowych ośrodków wychowawczych,
- młodzieżowych ośrodków socjoterapii,
- specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych,
- specjalnych ośrodków wychowawczych dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania
- specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania,
- ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych umożliwiających dzieciom i młodzieży, o których mowa w art. 36 ust. 17, a także dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, realizację odpowiednio obowiązku szkolnego i obowiązku nauki
stosuje się odpowiednio przepisy art. 127 ust. 1 i 4 oraz przepisy wydane na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 oraz ust. 20. Jednym z rozporządzeń wydanym na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 Prawa oświatowego jest rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1606).
Natomiast zgodnie z art. 174 ust. 1 Prawo oświatowego do niepublicznych ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych stosuje się przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz. U. z 2017 r., poz. 1606 ze zm.).
Mając na względzie, że ośrodek rewalidacyjno-edukacyjno-wychowawczy (OREW) też jest ośrodkiem rewalidacyjno-wychowawczym (ORW), to na gruncie powyższych przepisów jest możliwe organizowanie nauczania indywidualnego dla ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w OREW.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej prowadzonej przez stowarzyszenie. W szkole funkcjonuje odział przedszkolny dzieci pięcio- i sześcioletnich. Od tego roku został stworzony odział przedszkolny w szkole dla dzieci trzy- i czteroletnich. Czy dyrektor bądź organ prowadzący powinien wystąpić o opinię do Straży Pożarnej, Sanepidu i Kuratorium przed utworzeniem oddziału dla dzieci poniżej 5-ciu lat, czy musi uzyskać zgodę Urzędu Gminy, czy wystarczy tylko zmiana w Statucie Szkoły? Proszę o podanie podstawy prawnej. Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakich przypadkach dyrektor ma obowiązek informowania organ prowadzący i organ nadzoru pedagogicznego o sposobie realizacji zajęć i innych zadań jednostki w związku z ograniczeniem funkcjonowania placówki? (rozp. z dnia 26 marca 2021 r. (Dz.U.2021 poz.561)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zmieni się procedura tworzenia nowego kierunku kształcenia w szkole branżowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy z zajęć np. koła informatycznego wpisuje się na świadectwie ocenę? Są to dodatkowe zajęcie, na które uczęszczają wszyscy uczniowie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rewalidacyjne oraz korekcyjno - kompensacyjne trwają 45 minut czy 60 ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe