Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy osoba legitymująca się dyplomem ukończenia studiów wyższych II stopnia , kierunek - teologia, specjalność dialog społeczny oraz świadectwem ukończenia 3 - semestralnych studiów podyplomowych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej posiada kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela przedszkola?
Jeśli osoba legitymująca się wykształceniem wyższym magisterskim ukończyła kierunkowe studia podyplomowe (z przygotowaniem pedagogicznym), posiada kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela zarówno w szkole w kl. 1-3, jak i w przedszkolu.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
§ 1. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
(...)
6) studiach magisterskich — należy przez to rozumieć studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie.
§ 4.1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach wychowania pozaszkolnego, placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania, z zastrzeżeniem § 11 ust. 2—4, § 12—14, 16—22 i 24, posiada osoba, która:
1) ma kwalifikacje określone w § 2 ust. 1, § 3 lub
2) ukończyła zakład kształcenia nauczycieli w specjalności odpowiadającej nauczanemu przedmiotowi lub prowadzonym zajęciom, lub
3) ukończyła zakład kształcenia nauczycieli w specjalności innej niż wymieniona w pkt 2, a ponadto ukończyła kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć.
§ 2. 1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w zakładach kształcenia nauczycieli, placówkach doskonalenia nauczycieli, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, bibliotekach pedagogicznych, kolegiach pracowników służb społecznych, liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych, technikach, uzupełniających liceach ogólnokształcących, technikach uzupełniających i szkołach policealnych, z zastrzeżeniem § 11 ust. 1 i 2, § 12—14,16—22 i 24, posiada osoba, która ukończyła:
1) studia magisterskie na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) studia magisterskie na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2 i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Reasumując:
osoba ta posiada kwalifikacje na podstawie § 2 ust. 1 p. 3
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel może kontynuować staż na n-la mianowanego, czy też z dniem 1.09.2019 r. powinien rozpocząć go od nowa?
Rozpoczął staż: 1.09.2015 r.; 1.07.2017 r. do 26.01.2018 r. - L4; 12.02.2018 r. do 11.07.2018 r. - L4 ciąża; 12.07.2018 r. do do 7.07.2019 r. urlop macierzyński; 31.08.2018 r. zakończenie umowy o pracę na czas określony; 1.09.2019 r. rozpoczęcie pracy w nowej szkole.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy można prosić o procedury wewnętrzne szkoły w związku z awansem zgodnie z nowymi przepisami na wszystkie stopnie i z drukami wszystkich niezbędnych pism. Będę bardzo wdzięczna.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy w momencie uzyskania awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego umowa na czas określony automatycznie przekształca się na czas nieokreślony czy czekamy do końca umowy?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy zgłaszać rozpoczęcie, kontynuację czy zakończenie awansu zawodowego do kuratorium?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Chciałbym zapytać czy powinienem zmodyfikować swój plan rozwoju zawodowego? Staż na n-la dyplomowanego zacząłem 1.09.2014 r. w SP 9 w Łomży jako n-l matematyki (do 31.05.2017). Na podstawie przeniesienia służbowego od 1.09.2015 r. pracuję w SP w Stawiskach na stanowisku dyrektora. Mam także 4 godz. tygodniowo matematyki. Czy w związku z pełnieniem funkcji dyrektora w okresie stażu powinienem zmodyfikować plan, czy jedynie wystarczy, że opiszę działania z pracy w SP 9 i SP Stawiski w sprawozdaniu, które złożę do burmistrza w czerwcu 2017? Co powinienem zamieścić w sprawozdaniu za okres wrzesień 2015 – maj 2017 (czas pracy na stanowisku dyrektora)? Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę (jakaś podstawa prawna)?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe