Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy plan nadzoru sporządzony dla przedszkola jest taki sam, jak dla punktu przedszkolnego?
Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego jest obowiązkowe w publicznych punktach przedszkolnych i dokument ten obejmuje m.in. przedmiot ewaluacji wewnętrznej w odniesieniu do zagadnień uznanych w danej placówce za istotne w jej działalności, z uwzględnieniem wyników nadzoru z poprzedniego roku szkolnego, a także zawiera inne elementy, wymienione w § 23 ust. 2 i 3 w zw. z § 22 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, Dz.U. z 2017 r., poz. 1658. Identyczne regulacje obowiązują w publicznych przedszkolach, z tego względu w punkcie przedszkolnym można się wzorować na planie nadzoru pedagogicznego opracowanym dla przedszkola, z uwzględnieniem specyfiki danej placówki (czyli po zweryfikowaniu, czy wszystkie zagadnienia poddane ewaluacji wewnętrznej w przedszkolu są również istotne w działalności punktu przedszkolnego). Natomiast w niepublicznym punkcie przedszkolnym prowadzenie wewnętrznego nadzoru pedagogicznego (w tym ewentualny obowiązek opracowania planu nadzoru) jest dobrowolne i uzależnione od treści projektu organizacji punktu przedszkolnego (§ 6 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania, Dz. U. z 2017 r., poz. 1657).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do dziecka z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją zatrudniony został nauczyciel wspomagający. W zakresie swoich obowiązków ma współorganizowanie procesu dydaktyczno-wychowawczego (nie prowadzi zajęć specjalistycznych). Jakie kwalifikacje powinien posiadać? Czy wystarczą kwalifikacje do wychowania przedszkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pod koniec roku kalendarzowego 2014 rodzice ucznia dostarczyli orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim. Uczeń z racji orzeczenia ma dodatkowe 2 godziny zajęć rewalidacyjnych. W szkole obecnie nie ma nauczyciela, który mógłby takie zajęcia prowadzić. Czy takiego ucznia można dołączyć do innego ucznia o takim samym upośledzeniu i z tej samej klasy? Czy takie zajęcia można prowadzić w ramach godziny 42 KN?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W których klasach wpisujemy wychowanie do życia w rodzinie na świadectwie?
Czy uczniom klas III gimnazjum wpisujemy Wychowanie do życia w rodzinie na świadectwo ukończenia szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica klasy II technikum ma wystawioną przewidywaną ocenę końcową z historii nieklasyfikowana. Na półrocze miała ocenę dopuszczający. Obecnie ma problemy zdrowotne i ponad 50% nieobecności. Mama dziewczyny poinformowała, że jest w trakcie leczenia. Moje pytanie brzmi: w jaki sposób mogę wpłynąć na nauczyciela, by uwzględnił kłopoty zdrowotne dziewczyny i klasyfikował ją. Z pozostałych przedmiotów ma oceny pozytywne.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczen z przedmiotu ma 2 oceny cząstkowe, ale nieobecności ucznia na zajęciach przekraczają 60%. Czy uczeń ma być nieklasyfikowany z tego przedmiotu? Jeśli tak, to czy uczeń musi zdawać egzamin klasyfikacyjny po I semestrze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe