Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
CZy plan pracy szkoły po zatwierdzeniu przez radę pedagogiczną(uchwałą)może stać się koncepcją szkoły??????? Czy to 2 różne dokumenty?
Na stronie:
http://www.konferencje.men.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/9-default/129-nadzor-pedagogiczny
"Co to jest koncepcja pracy?
Wymagania są opisane na takim stopniu ogólności, który pozwala podejmować szkole autonomiczne decyzje dotyczące sposobu ich wypełniania. Na przykład w obszarze „Procesy zachodzące w szkole lub placówce służące jej rozwojowi” pojawia się wymaganie „Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy”:
Wymaganie |
Charakterystyka |
Charakterystyka |
2.1 Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy |
Szkoła lub placówka działa zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcją pracy. |
Koncepcja pracy szkoły lub placówki jest analizowana i modyfikowana w razie potrzeb. |
Wymaganie 2.1 nakazuje szkole mieć przyjętą koncepcję swojej pracy, jednocześnie nie narzuca się szkole, jaką formę ma przyjąć koncepcja – czy ma to być pięcioletni program rozwoju, trzyletni program rozwoju, roczny plan pracy czy zapisy zawarte w dokumentach szkoły takich jak statut, program wychowawczy, czy inne obecne od dawna w szkole – pozostawia się tu nauczycielom i dyrektorowi prawo do decydowania. Należy także zwrócić uwagę, że dyrektor szkoły przystępując do konkursu na
stanowisko przedstawia koncepcję pracy. Jeśli został wybrany drodze konkursu, oznacza to, ze zaproponowana przez niego koncepcja zyskała uznanie w oczach organów – prowadzącego i nadzorującego, nauczycieli i rodziców. Koncepcja przedstawiona przez dyrektora podczas konkursu, uspołeczniona i przedyskutowana w szerokim gronie, także może się stać tą, o której mowa w wymaganiu 2.1".
Opinia MEN jest jednoznaczna: tak, plan pracy szkoły może być koncepcją.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń zaprojektował i wykonał logo szkoły, chcemy wykorzystać jego pracę na papierze firmowy, stronie internetowej i na sztandarze szkoły.Jak taki działanie przeprowadzić zgodnie z prawem autorskim?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W czasie kontroli wydatkowania dotacji pracownik z urzędu gminy zarzucił mi, że liczba dzieci wykazana przeze mnie w m-cu lipcu i sierpniu jest mniejsza niż podałam w informacji. Uchwała nr XXXV/346/2014 Rady miejskiej w Dobrodzieniu mówi, że "w miesiącach lipiec i sierpień dotacja przekazywana jest szkołom zgodnie z liczbą uczniów wykazanych w czerwcu". Pracownik ma zastrzeżenia do tego, że nie ma tu ujętego przedszkola. Jak do tego się odnieść?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien zawierać prawidłowy wpis do dziennika w grupie przedszkolnej w placówce niepublicznej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest określony czas realizacji podstawy programowej w przedszkolu według nowej podstawy 2017/2018?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucz. kl. III z autyzmem dziecięcym. Jakie treści powinien zawierać dokument mówiący o dostosowaniu treści podstawy programowej do dzieci z autyzmem. Czy treści programowe z wszystkich obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego powinny być dostosowane do możliwości dziecka? Jakie jeszcze inne zalecenia zapisać w tym dokumencie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe