Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pracownika szkoły zatrudnionego na stanowisku pomocniczym (sekretarz szkoły) można przenieś do gminy na stanowisko urzędnicze?
Przeniesienia pracownika samorządowego do pracy w innej jednostce można dokonać pod warunkiem, że jest on zatrudniony na stanowisku urzędniczym (w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym).
Kwestię tę reguluje art. 22 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
Sekretarz szkoły jest stanowiskiem z zakresu pomocniczych i obsługi, co wyklucza możliwość przeniesienia takiego pracownika na stanowisko urzędnicze.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, proszę o poradę prawną: Co powinien zrobić dyrektor szkoły, jeśli podpisał umowę z portalem internetowym, który podał informację na swojej stronie internetowej, że zespół ekspertów będzie na bieżąco odpowiadał na pytania i problemy, a rzeczywistość jest taka, że na niektóre pytania od ponad miesiąca nie ma odpowiedzi, a w przypadku wielu problemów wspomniany zespół odpowiada na pytania , których nie było w przedstawionym problemie, albo podaje sprzeczne wyjaśnienia?
- 1. Nauczyciel zatrudniony przez mianowanie nie ma pełnego etatu, od 1.09. będzie miał 7/26 i 9/18 jakie dokumenty powinien mieć przygotowane? 2. Pedagog szkolny ma zmienione pensum z 20 na 25. Jakie dokumenty powinny być przygotowane?
- Dyrektor szkoły od 10.11.2014 r. przebywa na ciągłym zwolnieniu lekarskim do 28 stycznia 2015 r. Wszystkie obowiązki dyrektora pełni wicedyrektor. Czy w związku z tym wicedyrektorowi przysługuje zwiększony dodatek funkcyjny, taki jaki miał dyrektor? Jeśli tak to jakie przepisy prawne to normują (w Regulaminie Płac nie ma o tym mowy).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informacje dotyczącą przeznaczenia godzin z art. 42 u.2 p2. KN (inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów;). Jakie godziny może prowadzić nauczyciel w roku szkolnym 2017/2018? Czy mogą to być: koła zainteresowań, zdw, opieka na wycieczce, przygotowania do konkursów, itp.?
- Czy można przyznać nauczycielowi dodatek motywacyjny 0%, gdyż kilka miesięcy przebywał na zwolnieniach lekarskich i urlopach dla poratowania zdrowia. w dniu 1 września gdy ustalano nowe angaże pracy i przyznawano dodatek motywacyjny trudno w tej sytuacji było dać więcej %, bo nauczyciela nie było w pracy więc trudno mówić o jakimś zaangażowaniu.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe