Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy programy realizowane w oddziale przedszkolnym z grupami dzieci np. program usprawniania motoryki rąk, muszą mieć taką samą procedurę dopuszczenia do realizacji, zgodną z rozporządzeniem MEN z 8.06.2009 ?
Są 3 możliwości wyboru programu przez nauczyciela wychowania przedszkolnego:
1.opracowanie samodzielnie bądź we współpracy z innymi nauczycielami,
2.zaproponowanie i wdrożenie opracowanego przez innego autora (autorów) spośród programów dostępnych na rynku, dopuszczonych do użytku szkolnego przez MEN,
3.zaproponowanie opracowanego przez innego autora (autorów) wraz z dokonanymi przez siebie modyfikacjami, wskazując zakres zmian z uzasadnieniem.
Program wychowania przedszkolnego może być dopuszczony do użytku w danym przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub innej formie wychowania przedszkolnego, jeżeli (§ 3 w/w rozporządzenia):
1.stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, określonej w rozporządzeniu MEN z 23 grudnia 2008 r., lub zadań, które mogą być realizowane w ramach zajęć dodatkowych, określonych w przepisach w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół;
2.zawiera:
a) szczegółowe cele kształcenia i wychowania,
b) treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego,
c) sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania, z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i możliwości dzieci,
d) metody przeprowadzania analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna);
3. jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym.
Zatem wdrażanie programów wg wspomnanej procedury obowiązuje programy, które spełniają warunki ustalone w podstawie programowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko w wieku 6 lat realizuje roczne przygotowanie przedszkolne w przedszkolu. Dziecko często jest nieobecne z powodu choroby. Czy jest możliwość zorganizowania indywidualnego nauczania dziecka w domu? Jeśli tak, to kto organizuje takie zajęcia i jak wygląda ścieżka formalna? Czy przedszkole niepubliczne może organizować takie nauczanie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy pojawiły się nowe rozporządzenia dotyczące obowiązkowych wymagań w zakresie wyposażenia przedszkoli niepublicznych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przy szkole podstawowej jest oddział przedszkolny dla sześciolatków. Bardzo proszę o informację dotycząca rekrutacji dzieci sześcioletnich. Czy należy powoływać komisję rekrutacyjną? Przyjmowane są wszystkie dzieci z obwodu. Czy można w statucie szkoły zawrzeć zapis dotyczący pięciolatków: „Do oddziału przedszkolnego może być przyjęte dziecko pięcioletnie w wyniku rekrutacji uzupełniającej, jeśli gmina wskaże mu wolne miejsce w oddziale przedszkolnym”? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego złożył podanie o zwolnienie z drugiego języka obcego. Wybrał język, którego uczy się w większym wymiarze godzinowym (niemiecki), który moim zdaniem jest jego pierwszym językiem obcym. Czy zwolnienie z drugiego języka dotyczy dowolnego języka obcego czy języka, który nauczany jest w mniejszym wymiarze godzinowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W swojej szkole dla dorosłych (Centrum Kształcenia Ustawicznego) prowadzę zajęcia na Kwalifikacyjnych Kursach Zawodowych. Zauważyłem, że bardzo wielu uczniów ma braki w sferze wykształcenia ogólnego. Czy w związku z tym istnieje możliwość wprowadzenia w mojej szkole kursów kompetencji ogólnych na poziomie zasadniczej szkoły zawodowej dla słuchaczy KKZ? Proszę o informacje do kogo należy decyzja o uruchomieniu tego typu działań oraz jaka jest podstawa prawna regulująca prowadzenie tego typu zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe