Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przedszkolny plac zabaw istniejący od czterdziestu lat powinien mieć książkę placu zabaw?
Właściciel lub zarządca placu zabaw ma obowiązek utrzymywania go i zapewnienia stałego bezpieczeństwa użytkowania, oraz zachowania w odpowiednim stanie technicznym i estetycznym nie dopuszczając do nadmiernego pogorszenia właściwości użytkowych urządzeń małej architektury znajdujących się na placu zabaw. W związku z tym powinien wykonywać niezbędne naprawy, remonty i przeglądy wykonywane we własnym zakresie i przynajmniej raz w roku przez specjalistów, a wykonywanie swoich obowiązków w tym zakresie powinien dokumentować. Zwyczajowo dokumentację tę nazywa się książką lub dziennikiem placu zabaw (art. 61 ust. 1 w zw. z art. 5 ust. 2 art. 62 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przedszkole niepubliczne zakończyło działalność utworzonej filii przedszkola w 2013 roku , sprzęt oraz wyposażenie filii przedszkole odsprzedało Stowarzyszeniu, które w tym samym miejscu utworzyło nowe przedszkole na podstawie umowy sprzedaży w 2015 roku. Przedszkole wystawiało rachunki na odsprzedany sprzęt i wyposażenie. Czy powinno zapłacić podatek dochodowy od odsprzedanego używanego wyposażenia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W obecnej placówce jestem dyrektorem od 10 lat. W sierpniu kończy mi się kadencja i musiałabym stawać do konkursu. Ponieważ kończę w grudniu 60 lat, poprosiłam starostę o przedłużenie (kadencji? Brak słowa w pytaniu) o rok, żebym mogła odejść na zasłużoną emeryturę po 41 latach pracy w oświacie. Do dzisiaj nie dał mi odpowiedzi. Co najlepiej zrobić w przypadku, jeśli nie zostanę powołana na kolejny rok, żeby móc w grudniu lub w styczniu odejść na emeryturę? W mojej szkole nie ma dla mnie etatu nauczyciela (6/18). Czy mogę odmówić uzupełnienia etatu w innej szkole? Jeżeli dostanę wypowiedzenie, to jaka odprawa mi się należy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy można i kto musi wyrazić zgodę na wyprzedaż za symboliczną złotówkę książki z likwidowanej biblioteki. Książki przeznaczone na wyprzedaż pochodzą z bibliotecznej selekcji. Czy istnieją przepisy regulujące tę kwestię?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Wydłużona ochrona przedemerytalna po zmianach powszechnego wieku emerytalnego
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zgłosił się rodzic byłej uczennicy gimnazjum, która jest obecnie osoba pełnoletnią. Gimnazjum ukończyła w roku szkolnym 2015/2016. Rodzic zwrócił się na piśmie do pedagoga o udzielenie informacji na temat córki, kiedy była uczennicą gimnazjum. Ustnie dodał, że chce to wykorzystać w czasie rozwodu. Czy w związku z tym, że jest to była uczennica i w dodatku osoba pełnoletnia ojciec powinien otrzymać informację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe