Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy rada pedagogiczna może podjąć decyzję o braku promocji ucznia klasy II szkoły podstawowej w przypadku, gdy rodzic nie wyraża na to zgody? Uczeń nie opanował najważniejszych kompetencji w zakresie czytania, pisania i liczenia. Dziecko lekceważy obowiązki szkolne, nie odrabia zadań domowych i jest systematycznie nieprzygotowane do lekcji. Braki w wiadomościach i umiejętnościach są tak znaczne, że w żaden sposób nie sprosta ono wymaganiom w klasie III, tym bardziej, że pomimo starań wychowawcy nie ma żadnej współpracy z rodzicem dziecka.
Zgodnie z art. 44o ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm. zasadą jest klasyfikowanie ucznia klas I – III. Natomiast zgodnie z art. 44o ust. 2 UoSO w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu (niewiążącej) opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału. W związku z tym jeżeli wychowawca klasy II złożył wniosek o niepromowanie ucznia z powodu braku uzyskania najważniejszych kompetencji i lekceważenia obowiązków szkolnych, nawet sprzeciw rodziców nie stoi na przeszkodzie niepromowaniu ucznia. Niezależnie od kwestii promowania ucznia, warto rozważyć zwrócenie się przez dyrektora do sądu rodzinnego o wgląd w sytuację ucznia, przedstawiając niepowodzenia szkolne i brak współpracy rodziców ze szkołą, ponieważ sąd rodzinny może nakazać rodzicom podjęcie takiej współpracy lub nałożyć na nich także inne obowiązki (art. 109 § 1 i § 2 pkt 1 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy, Dz.U. z 2017 r., poz. 682).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest wymóg prawny, iż szkoła powinna mieć koncepcję pracy, jeśli tak, to z czego to wynika?
Jak powinien wyglądać ten dokument (tzn. co zawierać)i w jakich ramach czasowych. Jak powinien być przyjęty: zarządzeniem dyrektora, uchwałą RP (i Rady Rodziców), czy też w jakiś inny sposób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy na wniosek rodzica można zmniejszyć ilość godzin języka polskiego uczniowi z Ukrainy np. z 6 godzin na 5 godzin?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje rozporządzenie, które reguluje, jak należy zapisywać tematy lekcji języka obcego w dzienniku? Czy mają one być dwujęzyczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można jednocześnie uczęszczać do szkoły średniej i do szkoły policealnej np. LO dla dorosłych i szkoła policealna dla dorosłych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym zapytać o diagnozę dzieci przedszkolnych. Czy wychowawcy muszą dokonywać diagnozy trzylatków i czterolatków w formie pisemnej? Wydawnictwa oferują różne programy do szybkiego opracowania takiej diagnozy i drukowania raportów. Ale czy jest ku temu odpowiednia podstawa prawna? Bo ja na taką nie natrafiłam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe