Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoła ma obowiązek organizowania dla uczniów zajęć z gimnastyki korekcyjnej? Chodzi szczególnie o uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Jeśli tak, to jaka jest podstawa prawna tego obowiązku?
Stanowisko MEN https://men.gov.pl/zycie-szkoly/abc-wychowania-fizycznego/12-gimnastyka-korekcyjna.html: Zajęcia z zakresu gimnastyki korekcyjnej mogą być realizowane w ramach zajęć wychowania fizycznego, godzin do dyspozycji dyrektora oraz tzw. „godzin karcianych” prowadzonych z uwzględnieniem art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy – Karta Nauczyciela. Zajęcia te mogą być również realizowane poza tygodniowym obowiązkowym wymiarem godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Decyzje o zakresie zajęć z gimnastyki korekcyjnej w poszczególnych szkołach pozostają w wyłącznych kompetencjach dyrektorów szkół, którzy w ramach aktualnych potrzeb uczniów decydują o ich wymiarze.Wobec zmian art. 42, należy w/w stanowisko interpretować wg aktualnych jego zapisów, tj. z pominięciem zajęć z art. 42 KN.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 39 ust. 1 pkt 10; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 24 lipca 2015 r. w sprawie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, w szczególności § 5.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można udostępnić rodzicowi przegląd nagrania z monitoringu szkolnego z przerwy międzylekcyjnej, w sprawie dotyczącej jego dziecka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony w szkole samorządowej w placówce nieferyjnej złożył wniosek o dofinansowanie wypoczynku letniego organizowanego we własnym zakresie. Jego stosunek pracy ulega rozwiązaniu z dniem 30 czerwca. Czy ma prawo do wymienionego świadczenia, jeśli jego wypłata nastąpi przed upływem okresu zatrudnienia? Czy zachowuje prawo do wymienionego świadczenia, jeśli jego wypłata nastąpi po upływie okresu zatrudnienia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzice mogą kupić z własnej inicjatywy, (dobrowolnie) dodatkowe ćwiczenie dla dziecka, zbiór zadań itp.?
Czy rada rodziców lub inny podmiot może podarować dziecku dodatkowe ćwiczenie, itp.?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor może odpowiedzieć matce syna ucznia szkoły zasadniczej na pytanie czy w czasie jej pobytu za granicą ojciec interesował się postępami syna w nauce? Twierdzi, że jest jej to potrzebne do sądu. Wydaje się, że jest konflikt małżeński. Złożyła podanie w sekretariacie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o pomoc w zakresie organizacji nauczania ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym w gimnazjum ogólnodostępnym. W październiku uczennica otrzymała takie orzeczenie. Matka nie chce słyszeć o nauce w szkole specjalnej. Powołałam zespół i organizujemy nauczanie. Jak mam zrealizować 800 godzin plastyki i 830 godzin techniki, 130 godzin muzyki? Czy możemy te zajęcia realizować na różnych przedmiotach i zapisywać w oddzielnym dzienniku tematy dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka? Uczennica nie ma nauczania indywidualnego, a nawet gdyby zaplanować jej po 7-8 godzin tygodniowo tych przedmiotów, zanudziłaby się. Poza tym, ona bardzo chce być w klasie i razem z klasą pracować. Bardzo proszę o pomoc, jak zorganizować nauczanie z korzyścią dla dziecka, ale zgodnie z litera prawa.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe