Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy szkoła podstawowa, która jest z dniem 1 września zostanie przekształcona w szkołę filialną innej szkoły, musi mieć swój statut, czy też statut placówki, pod którą będzie podlegać?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 21 maja 2001 r.
w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
§ 1. 1. Określa się ramowy statut:
1) publicznego przedszkola, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia,
2) publicznej szkoły podstawowej, stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia,
3) publicznego gimnazjum, stanowiący załącznik nr 3 do rozporządzenia,
4) publicznego liceum ogólnokształcącego, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. b) ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej «ustawą», stanowiący załącznik nr 4 do rozporządzenia,
5) publicznego liceum profilowanego, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. c) ustawy, stanowiący załącznik nr 5 do rozporządzenia,
5a) publicznego technikum, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. d) ustawy, stanowiący załącznik nr 5a do rozporządzenia,
5b) publicznej zasadniczej szkoły zawodowej, o której mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy, stanowiący załącznik nr 5b do rozporządzenia,
5c) publicznego uzupełniającego liceum ogólnokształcącego, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. e) ustawy, stanowiący załącznik nr 5c do rozporządzenia,
5d) publicznego technikum uzupełniającego, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. f) ustawy, stanowiący załącznik nr 5d do rozporządzenia,
5e) publicznej szkoły policealnej, o której mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. g) ustawy, stanowiący załącznik nr 5e do rozporządzenia,
5f) publicznej szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, o której mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. h) ustawy, stanowiący załącznik nr 5f do rozporządzenia,"
6) publicznej szkoły ponadpodstawowej:
a) szkoły zasadniczej,
b) szkoły średniej ogólnokształcącej,
c) liceum technicznego,
d) szkoły średniej zawodowej
- stanowiący załącznik nr 6 do rozporządzenia.
2. Ramowy statut, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, stosuje się w przedszkolach ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych.
3. Ramowe statuty, o których mowa w ust. 1 pkt 2-5e i 6, stosuje się w szkołach dla dzieci i młodzieży ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych oraz w szkołach dla dorosłych.
Wśród wymienionych nie ma statutu filii, oznacza to, że szkoła filialna jest podporządkowana organizacyjnie szkole macierzystej i zapisy statutu szkoły głównej regulują sprawy filii.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zapis w Statucie szkoły o tym, że szczegółowe zasady oceniania znajdują się w Wewnątrzszkolnych zasadach oceniania- jest prawidłowy. czy można w Statucie zawrzeć rozdział: Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów, a oprócz tego uchwalać osobny dokument zawierający szczegółowe warunki oceniania oraz przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych, sprawdzających, poprawkowych?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zmiany powinny być dokonane w statucie szkoły związane ze zmianą prawa oświatowego?
- Ponawiam prośbę o wzór procedury dotyczącej monitoringu wizyjnego w przedszkolu prywatnym
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy posiadacie Państwo przykładowe procedury dotyczące ochrony danych osobowych? Jeżeli tak to proszę je udostępnić.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dostałam list od ojca trójki dzieci, który porzucił rodzinę.List jest adresowany do dyrekcji szkoły. W liście oskarża nauczycielkę o nieetyczne zachowania w tych trudnych dla dzieci chwilach.Sprawdziłam fakty- zarzuty są bezpodstawne. Odpisałam i zaprosiłam na szczegółowe wyjaśnienia i rozmowę do szkoły. W liście w złym świetle przedstawia swoją żonę. Ten list mógłby być pomocny podczas rozwodu. Czy list mogę pokazać matce i dać jego ksero czy jest on objęty tajemnicą rady pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe