Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń II klasy gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim powinien uczyć się tylko jednego języka obcego nowożytnego w gimnazjum?
Tę kwestię reguluje Rozporządzenie MEN z dnia 29 grudnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. z 2014. poz. 1993), które w rozporządzeniu MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 204 oraz z 2014 r. poz. 251) wprowadziło istotne zapisy wskazujące min., że obowiązkowa nauka jednego języka obcego nowożytnego (a nie dwóch) dotyczy wszystkich uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, niezależnie od rodzaju szkoły lub oddziału, do którego uczęszczają. Umożliwiono jednak tym uczniom uczęszczającym do oddziału ogólnodostępnego lub integracyjnego naukę drugiego języka obcego nowożytnego wyłącznie na wniosek rodzica lub pełnoletniego ucznia. Wtedy uczeń ten może uczyć się drugiego języka obcego w wymiarze ustalonym dla oddziału, do którego uczęszcza.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy ucznia klasy I szkoły podstawowej. Wiem, że nie robi się egzaminów klasyfikacyjnych z plastyki, muzyki, techniki, zaj. komputerowych. Co w związku z tym piszemy na świadectwie i w arkuszu? Czy zwolniony, czy klasyfikowany? (Dodam, że uczeń wrócił do szkoły w marcu). Co z religią? Czy organizuję dla ucznia egzamin klasyfikacyjny? (Prawo mówi, że z zajęć dodatkowych nie organizuje się egzaminu, ale czy religia jest zajęciem dodatkowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Akt założycielski dla szkoły podstawowej ośmioklasowej-przekształcenie. Prosiłabym o pomoc w opracowaniu aktu założycielskiego dla szkoły podstawowej ośmioklasowej. Obecnie Publicznej sześcioklasowej prowadzonej przez Stowarzyszenie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przyrody zatrudniona jest w mojej szkole na 1/2 etatu i w sąsiedniej szkole również na 1/2 etatu. W tym miesiącu dyrekcja z sąsiedniej szkoły poprosiła już dwa razy tj. 6 godz. w tygodniu o zastępstwa koleżeńskie, ponieważ nauczycielka w tym czasie miała w tej szkole dodatkowe zajęcia (uroczystości szkolne). Proszę o poradę jak mam zachować się w takiej sytuacji. Nie chciałabym, aby dzieci z mojej szkoły były stratne, a zależy mi również na dobrych kontaktach z sąsiednią szkołą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel psycholog (mgr psychologii i mgr pedagogiki) zatrudniony w szkole na 1 etat może być zatrudniony na drugi etat w tej samej szkole zastępując chorego nauczyciela pedagoga?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź, czy w klasach szkoły podstawowej, w których obowiązuje nowa podstawa programowa, dyrektor monitoruje również ilościową realizację podstawy programowej (odpowiednia liczba godzin z danego przedmiotu)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe