Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń II klasy gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim powinien uczyć się tylko jednego języka obcego nowożytnego w gimnazjum?
Tę kwestię reguluje Rozporządzenie MEN z dnia 29 grudnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. z 2014. poz. 1993), które w rozporządzeniu MEN z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 204 oraz z 2014 r. poz. 251) wprowadziło istotne zapisy wskazujące min., że obowiązkowa nauka jednego języka obcego nowożytnego (a nie dwóch) dotyczy wszystkich uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, niezależnie od rodzaju szkoły lub oddziału, do którego uczęszczają. Umożliwiono jednak tym uczniom uczęszczającym do oddziału ogólnodostępnego lub integracyjnego naukę drugiego języka obcego nowożytnego wyłącznie na wniosek rodzica lub pełnoletniego ucznia. Wtedy uczeń ten może uczyć się drugiego języka obcego w wymiarze ustalonym dla oddziału, do którego uczęszcza.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie symboli świadectw dla wszystkich klas szkoły podstawowej oraz symbole arkuszy (szczególnie klasy VII) w roku szkolnym 2017/18 oraz podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli rodzic w lipcu 2017 r. dostarczy orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną, to ucznia z takim orzeczeniem wykazywać w liście do starostwa od 1 sierpnia czy dopiero we wrześniu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam jednooddziałowe przedszkole z grupą mieszaną "poniżej 0". Kilkoro rodziców chciałoby zostawić u mnie dzieci, które już od września będą podlegać obowiązkowi przedszkolnemu. Nie widzę w przepisach prawa przeszkód, aby istniała w przedszkolu grupa mieszana "zerówkowiczów" i dzieci młodszych. Ale mam wątpliwości - ponieważ w SIO, rejestrując grupę, mogę tylko wybrać albo "0", albo "poniżej 0". Więc co powinnam wybrać mając jedno i drugie razem? I na jakiej podstawie? Czy zarejestrować dwie grupy i prowadzić je razem? A jeżeli nie mogę stworzyć takiej mieszanej grupy - to dlaczego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym dla ucznia ze spektrum autyzmu zatrudniony został nauczyciel wspomagający. Uczeń jest w klasie trzeciej szkoły podstawowej i ma orzeczenie ważne do ukończenia pierwszego etapu edukacyjnego. Rodzice dziecka już kontaktują się z PPP w celu uzyskania dalszego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy w klasie czwartej dyrektor może zatrudnić nauczyciela wspomagającego dla ucznia tylko na określoną liczbę godzin, np. 15 godzin tygodniowo? Czy dyrektor decyduje o liczbie tych godzin czy konkretnie określają tę kwestię przepisy prawa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel realizuje etat w klasach specjalnych przy Domu Pomocy Społecznej. Zgłosił mi, że nie jest w stanie realizować zadań w formie nauczania zdalnego z powodu trudności z dostarczeniem materiałów i chce przejść w stan gotowości do pracy. Nie mam mu do zaproponowania innych zadań. Jak mam ustosunkować się do prośby i jakie należy wypełnić dokumenty, ja jako pracodawca i jakie pracownik.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe