Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń, który w I semestrze miał ocenę dopuszczającą, a w II opuścił się w nauce i jest zagrożony oceną niedostateczną, może ja otrzymać jako ocenę roczną? Czy przepisy dotyczące oceniania jakoś to regulują rygorystycznie?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych z 30.04.2007 r. (ze zm.)
§ 3. 3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych (…),
3) ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach przyjętych w danej szkole (…),
5) ustalanie rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali, o której mowa w § 13 ust. 2 i § 15 ust. 3,
6) ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania,
7) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce.
4. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.
Zatem szczegóły oceniania powinny regulować zapisy statutu w Państwa szkole. Należy jednak pamiętać, że na podstawie § 3 ust. 3 p. 6 szkoła powinna umożliwić uczniowi uzyskanie wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Oznacza to, że przed wystawieniem oceny końcowej (w tym przypadku niedostatecznej) szkoła powinna zastosować cytowane przepisy oraz zapisy statutowe, jednak w każdym przypadku przestrzegać ustalonych warunków i trybu uzyskiwania przez uczniów wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W skład Zespołu Szkolno Wychowawczego wchodzi: Szkoła Podstawowa Specjalna i Ośrodek Rewalidacyjno - Wychowawczy. Czy dla obu podmiotów trzeba pisać oddzielne program profilaktyczno - wychowawczy i program pomocy pedagogiczno - psychologicznej? Czy mogę napisać jeden dla zespołu placówek?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Z organu prowadzącego otrzymujemy wykaz dzieci zameldowanych w obwodzie szkoły. Niektóre z nich mieszkają poza obwodem, nawet za granicą. Czy dzieci te umieszczamy w księdze ewidencji i czy monitorujemy spełnianie przez nie obowiązku szkolnego! Jak przepisy wskazują w dokumentacji ucznia wpisujemy adres zamieszkania. Również dzieci, które mieszkają w obwodzie naszej szkoły i realizują obowiązek szkolny w naszej szkole mają inny adres zameldowania i tam wpisane są w wykazach z jednostek samorządowych. Szkoły podległe tym samorządom proszą o potwierdzanie realizacji obowiązku szkolnego tych dzieci. Jak prawidłowo prowadzić dokumentację, aby była zgodna z przepisami.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam w przedszkolu dziecko 3 letnie z zespołem Downa. uczęszcza do OREW na zajęcia oraz w przedszkolu udzielamy mu wsparcia w postaci zajęć logopedycznych oraz dyd. wyrównawczych. Proszę o informację czy potrzebny jest nauczyciel wspomagający.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prosze o wzór dokumentu - sprawozdanie półroczne pracy wych.- dydaktycznej nauczyciela przedszola uwzględniając podstawę programową.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W mojej szkole jest 9 oddziałów szkolnych i 3 oddziały przedszkolne tzn. dwa oddziały 0 i jeden oddział 3 i 4 latków. W tym roku w UG zmieniono uchwałę i do oddziałów liczone są tylko oddziały szkoły. Moje pytanie brzmi czy nad oddziałami przedszkolnymi nie będę pełniła nadzoru, czy jest to zgodne z prawdą ?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe