Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń ma prawo do poprawy każdej oceny bieżącej?
Przepisy oświatowe nie określają, którą ocenę uczeń może poprawić. To rada pedagogiczna ustala w wewnątrzszkolnym systemie oceniania co podlega ocenianiu (sprawdziany, kartkówki, odpowiedzi ustne, zadania domowe, itd.) oraz którą ocenę i w jakim terminie można poprawić.
Zgodnie z art. 44b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 2230) ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do:
1) wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego lub efektów kształcenia i kryteriów weryfikacji w podstawie programowej kształcenia w zawodzie szkolnictwa branżowego oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania;
2) wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania - w przypadku dodatkowych zajęć edukacyjnych.
Na podstawie art. 98 ust. 1 pkt 8 (szkoły publiczne) i 172 ust. 2 pkt 4c (szkoły niepubliczne) ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r., poz. 910 ze zm.) statut szkoły zawiera szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów. Tak samo w art. 44b ust. 10 ustawy z 7.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2020 r., poz. 1327) ustawodawca wskazał, że szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły. Przepisy nie określają jednoznacznie, jakie informacje powinny znaleźć się w statucie. "Warunki" oznaczają założenia merytoryczne, natomiast "sposób oceniania" – procedury służące ocenianiu zarówno osiągnięć edukacyjnych uczniów, jak i zachowania. Wewnątrzszkolny system oceniania należy uregulować w sposób zindywidualizowany, tzn. jak najbardziej dostosowany do warunków funkcjonowania danej szkoły, a więc starać się zapisać te kwestie, które są najważniejsze z punktu widzenia uczniów i nauczycieli. Nie należy in extenso przepisywać do statutu norm ustawowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Okazało się, że uczennica klasy II gimnazjum jest w ciąży. Na jakiej zasadzie będzie kontynuować naukę? Co będzie, gdy urodzi? Czy ma prawo do jakiegoś urlopu macierzyńskiego? Jak jest to rozliczane w szkole?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica upośledzona w stopniu umiarkowanym uczęszcza do klasy ogólnodostępnej. Nie uczęszcza na zajęcia z języka angielskiego,który w podziale godzin na pierwszych lekcjach. Rodzice przyprowadzają ją na drugą godzinę lekcyjną. Czy w dzienniku lekcyjnym wpisywać nieobecność na tych zajęciach?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy Publiczne Przedszkole prowadzone przez osobę fizyczną ma obowiązek zatrudnienia pielęgniarki? Głównie chodzi mi o oddział zerówkowy i bilans 6-latka. Lekarz/przychodnie odsyłają rodziców do przedszkola, natomiast my nie mamy pielęgniarki która wykona taki bilans.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w dzienniku lekcyjnym wychowawcy klas powinni na bieżąco (w ciągu semestru) wstawiać oceny zachowania uczniów? Pytanie nie jest związane z procedurami i kryteriami ustalania semestralnej oraz rocznej oceny zachowania.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym się dowiedzieć , czy istnieją procedury postępowania dyrektora w sytuacji, gdy uczeń klasy szóstej nie chodzi do szkoły (za przyzwoleniem rodziców). Opuścił już 210 godzin z 377 - wszystkie są usprawiedliwione.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe