Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń realizujący indywidualny tok nauczania jest zobowiązany do zdawania egzaminu klasyfikacyjnego na zakończenie każdego semestru?
Uczeń realizujący indywidualny tok nauczania – z wyjątkiem ucznia klas I-III szkoły podstawowej – jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego. Oznacza to, że oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych objętych indywidualnym tokiem nauki ustalane są na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Zakres programu jest indywidualnie dostosowywany do ucznia
Należy pamiętać, że zgodnie z § 2 ust. 1 i 2 rozporządzenia w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki uczeń realizujący indywidualny tok nauczania kształci się według systemu innego niż udział w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych, w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych przewidzianych w szkolnym planie nauczania dla danej klasy.
Uczeń ten może realizować w ciągu jednego roku szkolnego program nauczania z zakresu dwóch lub więcej klas i może być klasyfikowany, czy promowany w czasie całego roku szkolnego.
Podstawą do klasyfikacji jest egzamin
Natomiast w myśl § 11 rozporządzenia uczeń realizujący indywidualny tok nauczania – z wyjątkiem ucznia klas I-III szkoły podstawowej – jest klasyfikowany na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego. Oznacza to, że oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych objętych indywidualnym tokiem nauki ustalane są na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Poproszę o propozycje zapisów zmian w statucie szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi w związku ze zmianami przepisów prawa oświatowego od 1 września 2022 r. tj. zawieszenie zajęć, nauczanie zdalne, nowi specjaliści( pedagog, psycholog, logopeda, pedagog specjalny), dożywianie, uczniowie z Ukrainy.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic chce przepisać syna z klasy drugiej do klasy trzeciej. Co rodzic musi przedstawić i jakie przepisy regulują taką sytuację?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic złożył w szkole pismo do dyrektora z prośbą o wyjaśnienie na piśmie, jakie kroki zostały podejmowane w związku z sytuacjami (i tu wymienione w punktach różne sytuacje, nawet sprzed 2 lat) w celu wsparcia dziecka. Nadmieniam, że wszystkie sytuacje na bieżąco były wyjaśniane i omawiane z zainteresowanymi rodzicami oraz uczniami i na ich okoliczność były sporządzane notatki służbowe. Czy szkoła musi wydać takie wyjaśnienia na piśmie na prośbę rodzica? Rodzic napisał, że jest to mu potrzebne, a właściwie lekarzowi psychiatrze w celu obrania nowego kierunku leczenia.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy wprowadzenie regulaminu dofinansowania dokształcania nauczycieli wymaga opinii Rady Pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry! Chcieliśmy w szkole zmienić sposób pisania protokołów posiedzeń rady. Do tej pory protokoły pisane są ręcznie w Księdze protokołów. Proszę podać przykładowe procedury przejścia z protokołowania ręcznego na protokołowanie komputerowe.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe