Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń z opinią o zindywidualizowanej ścieżce kształcenia powinien mieć opracowany indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny?
NIE – dla ucznia posiadającego opinię ze wskazaniem zindywidualizowanej ścieżki kształcenie nie opracowuje się Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, albowiem:
1. IPET opracowuje się wyłącznie dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez Zespół Orzekający PoradniPsychologiczno-pedagogicznej – zgodnie z par. 6 rozporządzenia MEN Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1578)
2. zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej, której nie organizuje się dla uczniów objętych kształceniem specjalnym – zgodnie z par. 12 ust 10 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uprzejmie proszę o podanie podstawy prawnej w sprawie organizacji zajęć nauki religii oraz języka angielskiego w oddziale 5-latków. Czy nauczyciel zatrudniony w oddziale 5-latków funkcjonujących w szkole podstawowej realizuje pensum 22 godz. plus 3 ponadwymiarowe czy te 3 godz. są przeznaczone na realizacje języka i religii? Ile godz. należy przeznaczyć w grupie 5-latków na jęz. angielski i religię.Czy 1 godz. tj. 2 zajęcia po 30 min.?Czy są to 2 godz. zegarowe. Z uwagi na krótki czas w celu opracowania arkuszy organizacyjnych uprzejmie proszę o jak najszybszą odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń wystąpił z wnioskiem o wydanie duplikatu ukończenia szkoły. Szkoła niestety nie posiada już druków świadectw obowiązujących w tamtym okresie jego nauki. Z ościennej szkoły otrzymaliśmy ksero czystego świadectwa jakie obowiązywało w tamtym czasie, czy my możemy na tym ksero wypełnić je z napisem DUPLIKAT, czy powinniśmy stworzyć na jego podstawie druk na komputerze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany prowadzi 20 godz. w świetlicy i 6 godz. zajęć rewalidacyjnych Obliczono, że wynosi to 16/24 + 8/24 etatu. Kwalifikacje z oligofrenopedagogiki zdobędzie w lutym 2013 r. Obecnie za te godziny otrzymuje wynagrodzenie nauczyciela stażysty. Czy dodatek wiejski powinien być liczony za cały etat czy tylko od 16/24 etatu? Proszę o odpowiedź zawierającą podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poradnia pp , na wniosek rodzica, wydała orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na czas nauki w szkole podstawowej z uwagi na niedowidzenie znacznego stopnia(-7d,astygmatyzm)-dla ucznia klasy Isp.
W zaleceniach: zastosować kształcenie specjalne w szkole ogólnodostępnej, chłopiec powinien korzystać z podręczników z powiększonym drukiem, uwzględniać indywidualne możliwości ucznia.
Diagnoza gotowości szkolnej, obserwacja nauczycieli przedszkola oraz diagnoza wstępna w klasie I oraz diagnoza prowadzona w ppp , wskazują, że chłopiec nie przejawia trudności w uczeniu się.Jest zdolnym, bystrym dzieckiem.Na przełomie sierpień/wrzesień, na wniosek rodzica, szkoła złożyła zamówienie na podręczniki w powiększonym druku, wg informacji ze strony MEN. Otrzymaliśmy informację zwrotną, ze zamawianych podręczników nie ma w druku powiększonym. Jednocześnie rodzice zakupili zestaw obowiązujących w klasie podręczników/ogólnodostępnych. Nie skorzystali jednak z możliwości dofinansowania z puli "wyprawka szkolna"-informowani przez szkołę o takiej możliwości.
Nauczyciele podjęli próbę kopiowania kolejnych działów podręczników, kart pracy. (?)Pedagog szkolny wskazał miejsce możliwości zakupu zeszytów dla niedowidzących.
Dziecko korzysta z dowożenia autobusem szkolnym organizowanym przez organ prowadzący szkołę (zamieszkuje ok. 0,5km od szkoły).
Kto powinien decydować o wielkości czcionki i innych ważnych parametrach,np. kontrast ?
Jakie obowiązki spoczywają na szkole? Jakie działania powinniśmy podjąć w związku z powyższym? Jakie obowiązki spoczywają na rodzicach?
Z góry dziękuję za odpowiedź oraz za dotychczasowe wskazówki.Pozdrawiam.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- N - l, wychowawca zatrudniony jest w młodzieżowym ośrodku wychowawczym - placówka nieferyjna całodobowa, w wymiarze 24 godz.tygodniowo. Czy taki nauczyciel sprawujący opiekę nocną w godz 22:00-6:00 może nie uczestniczyć w posiedzeniu Rady Pedagogicznej, które odbywa się o godz. 14:30 tego samego dnia. Nauczyciel argumentuje to, tym, że jest po dyżurze nocnym i powinien mieć 11 godzin przerwy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe