Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczniowie, którzy mają w opinii poradni psych. - ped. zalecenie, aby uczestniczyć np. w zajęciach logopedycznych muszą w nich uczestniczyć w wymiarze 60 minut tygodniowo? To samo pytanie dotyczy też uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej. Jakie przepisy regulują czas trwania zajęć specjalistycznych oraz ilość uczniów w tych zajęciach?
Poruszane w pytaniu kwestie reguluje w całości rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2013r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dziennik Urzędowy z 7 maja 2013 poz. 532).
Zgodnie z zapisami paragrafów 9 - 14 wszystkie zajęcia specjalistyczne trwają 60 min. Tylko zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz rozwijające uzdolnienia trwają 45 min. Liczba uczestników zajęć wynosi odpowiednio do zajęć:
dydaktyczno-wyrównawcze - do 8 osób
rozwijające uzdolnienia - do 8 osób
logopedyczne - do 4 osób
korekcyjno-kompensacyjne - do 5 osób
socjoterspeutyczne - do 10 osób
Czas zajęć i liczba uczestników jest taka sama dla uczniów posiadających opinię PPP, jak i orzeczenie wydane przez poradnię.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w niepublicznej szkole podstawowej (o uprawnieniach szkoły publicznej)jest obowiązek stworzenia gabinetu profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedmedycznej? Proszę o stosowne akty prawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do księgi arkuszy ocen z danego rocznika dołącza się opinie/orzeczenia z poradni psychologiczno - pedagogicznej, protokoły z egzaminów poprawkowych, klasyfikacyjnych? Czy w księdze arkuszy, oprócz samych arkuszy, powinny znajdować się jakieś załączniki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 grudnia 2022 r. przyjęto uczennicę z Ukrainy do placówki, dziecko posiada orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną ze sprzężeniem. Opracowano dla uczennicy IPET oraz wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania. Czy wobec tego teraz, w styczniu 2023 r., z końcem semestru musimy opracować okresową wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania i śródroczną ocenę opisową? Czy możemy tę dokumentację opracować dopiero pod koniec drugiego semestru?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń który rozpoczął naukę w roku szkolnym 2014/2015 wybierając dwa przedmioty w rozszerzeniu musi je zdawać na maturze i czy żeby otrzymać świadectwo maturalne musi je zdać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wychowanek złożył "Oświadczenie woli o kontynuowaniu zamieszkania w bursie" po wyznaczonym, w regulaminie rekrutacji, terminie. Jak należy rozpatrywać takie oświadczenie? Jak kandydata składającego wniosek, czy należy takie oświadczenia respektować w każdym czasie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe