Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w liceum ogólnokształcącym (zgodnie z nową podstawą programową) tygodniowy wymiar godzin może być wyższy, niż wynika to z rozporządzenia (np. w kl. I - powyżej 30 h, w kl. II - powyżej 32 h i w kl. III - powyżej 29 godzin)?
Nie. Rozporządzenie określa tygodniowy wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych i zajęć z wychowawcą w podanych w pytaniu ilościach. Dyrektor tak musi rozplanować godziny, aby zmieścić się w tych limitach.
Załącznik nr 7 do Rozporządzenia (...):
10. Tygodniowy wymiar godzin:
1) obowiązkowych zajęć edukacyjnych i zajęć z wychowawcą dla uczniów poszczególnych klas wynosi:
a) klasa I - 30 godzin, a w oddziale dwujęzycznym – 33 godziny,
b) klasa II - 32 godziny, a w oddziale dwujęzycznym – 35 godzin,
c) klasa III - 29 godzin, a w oddziale dwujęzycznym – 32 godziny;
Do sumy obowiązkowych zajęć edukacyjnych nie wliczają się takie zajęcia jak religia, wychowanie do życia w rodzinie czy zajęcia rewalidacyjne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałbym zatrudnić w placówce rewalidacyjno-wychowawczej magistra pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i terapii pedagogicznej po skończonych studiach podyplomowych z oligofrenopedagogiki. Czy taki nauczyciel ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu głębokim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w czasie rekolekcji uczniowie mogą mieć zorganizowane normalne zajęcia dydaktyczne wynikające z planu zajęć, a tylko na określoną godzinę mogą iść do kościoła na mszę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ciągu cyklu kształcenia, w planie nauczania, mogę przenieść godziny tzw. dyrektorskie? Sytuacja:
Na technologię informacyjną przeznaczona była dodatkowa 1 godzina w klasie 3 (w przyszłym roku). Ponieważ nikt z uczniów nie zdaje matury z tego przedmiotu, chciałbym przenieść tą 1 godzinę dyrektorską na matematykę.
Czy jest jakaś specjalna procedura?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Matka ucznia z głębokim niedosłuchem (klasa siódma SP) złożyła podanie o zwolnienie z nauki drugiego języka obcego - na podstawie zapisów w orzeczeniu z PPP. W nowym Ramowym Planie Nauczania dla SP jest informacja o tym, że uczeń zwolniony z nauki drugiego języka powinien uczęszczać na technikę. Jak to zrealizować skoro: 1) w klasach siódmych nie ma techniki, 2) wysłać ucznia do kasy szóstej? 3) czy ma być oceniany na tej technice? (ale przecież już ma ocenę na zakończenie klasy szóstej..) 3)drugi język obcy jest w wymiarze dwóch godzin tygodniowo, a technika w kasach młodszych ma 1 godzinę, czyli uczeń ma być zapiany na technikę do dwóch klas? Matka ucznia chętnie przeznaczyłaby te dwie godziny na zajęcia rewalidacyjne, które uczeń ma również zalecone w orzeczeniu z PPP.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jaki czas jest wydawana opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe