Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w przepisach prawa oświatowego istnieje podstawa prawna do oceniania uczniów na podstawie średniej ważonej?
Zgodnie z art. 44b ust. 10 z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1915 z późn. zm.) szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły.
Jednocześnie żaden przepis prawa oświatowego nie określa zasad oceniania, w tym nie nakazuje wprowadzenia wag ocen i średniej ważonej. Ponieważ nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców m.in. o wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania oraz sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów. Wobec tego zasad takich należy raczej poszukiwać w statucie szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Na jakiej podstawie ucznia gimnazjum z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim można zwolnić z nauki drugiego języka. Czy można?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- dzien dobry czy w 2012 roku jako trzeci uczen konieczny do utworzenia klasy integracyjnej mógł być uczen z orzeczeniem o kształceniu specjalnym ze wzgledu na zagrozenie niedostosowanie społeczne? na orzeczczania do klasy integracyjnej
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Niedługo trzeba będzie zmienić wszystkie statuty szkół. Proszę o podanie prawidłowych jednostek redakcyjnych w tym dokumencie. Czy są tam artykuły czy paragrafy itd.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę prawną dotycząca dwóch kwestii:
1. Czy nauczyciel, który posiada wyższe wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym w dziedzinie nie związanej z informatyką, a posiada studia podyplomowe dające dodatkowe kwalifikacje z informatyki może uczyć przedmiotów zawodowych informatycznych w technikum informatycznym.
2. Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe zawodowe( inżynier automatyki i robotyki) z przygotowaniem pedagogicznym i studia podyplomowe z informatyki może również wykładać przedmioty zawodowe informatyczne w technikum informatycznym. Nadmieniam, że w 2006r. wizytator wyraził zgodę, aby nauczyciel mógł uczyć przedmiotów informatycznych w Liceum Profilowanym, uznając kwalifikacje nauczyciela za zbliżone.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Czy dziecko posiadające opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju bez podania przyczyny w preambule oraz stwierdzenia w diagnozie: „mózgowe porażenie dziecięce pod postacią mieszanego zespołu piramidowo-pozapiramidowego”.(…) oraz orzeczenie o niepełnosprawności z podanym symbolem „10-N” może być wpisane w SIO do tabeli NP-4 jako ucznia z więcej niż jedną niepełnosprawnością?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe