Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w punkcie przedszkolnym, do którego uczęszczają dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz dzieci ze spektrum autyzmu, od nauczyciela j.angielskiego wymaga się kwalifikacji oligofrenopedagoga?
Nie wymaga się aby nauczyciel języka angielskiego w przedszkolu ogólnodostępnym lub punkcie przedszkolnym był również oligofrenopedagogiem.Tym bardziej, że:
1. Zgodnie z Załącznikiem nr 1 rozporządzenia MEN z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U z 24 lutego 2017 poz. 356) - przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym NIE DOTYCZY:
- dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawności sprzężone, jeżeli jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
- dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na inne niepełnosprawności oraz jeżeli z IPET wynika brak możliwości realizacji przygotowania do posługiwania się językiem obcym nowożytnym ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka – takim właśnie dzieckiem może być przedszkolak z rozpoznanym spektrum autyzmu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem szkoły, nie mam zastępcy, a wyjeżdżam na 3 dniowe szkolenie. Na jakiej podstawie i komu powinnam powierzyć obowiązki pełnienia zastępstw? Proszę o pilna odpowiedź ponieważ wyjeżdża 19 marca.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są podstawy prawne statutu i jakie zmiany powinny być wprowadzone do statutu gimnazjum na dzień dzisiejszy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam,
Czy w dodatkowe dni wolne od nauki, ustalane przez dyrektora szkoły, nauczyciel musi być obecny w szkole według swego planu lekcji (np. 5 godzin)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy VI szkoły podstawowej w SOSW posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność w stopniu umiarkowanym w wyniku badania w PPP uzyskał wyniki wskazujące na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. Czy jeżeli otrzyma nowe orzeczenie, to może być zapisany do równorzędnej klasy uczniów realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego (uczniowie z lekką niepełnosprawnością intelektualną)? Jeśli tak, to jaka powinna być procedura przeniesienia i pomocy uczniowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymaliśmy z poradni PP orzeczenie o potrzebie indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, w zaleceniach jest: "w ramach zajęć rewalidacyjno-wychowawczych: -prowadzenie indywidualnej terapii logopedycznej, - prowadzenie indywidualnej terapii psychologicznej, prowadzenie indywidualnej terapii pedagogicznej" Pytanie: czy te zajęcia wymienione w zaleceniach prowadzone są w ramach 10 godzin tygodniowo(logopedyczne, psychologiczne)? Czy dodatkowo poza tymi 10h? Rozporządzenie nie wyjaśnia wprost.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe