Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w roku szkolnym 2012/2013 można łączyć dzieci 6-letnie i 7-letnie w klasie pierwszej.
W związku z planowaną zmianą terminu wprowadzenia obowiązku szkolnego dla sześciolatków, w roku wszkolnym 2012/2013 zasady przyjmowania dzieci sześcioletnich do szkół nie zmienią się.
Informacja ze strony MEN:
27 stycznia Sejm uchwalił nowelizację ustawy o systemie oświaty, która przesuwa o dwa lata - z 2012 r. na 2014 r. - wprowadzenie obowiązku szkolnego dla sześciolatków. W tym okresie o rozpoczęciu nauki w szkole podstawowej przez dziecko 6-letnie decydują rodzice. Nowelizacja pomoże w lepszym przygotowaniu szkół na przyjęcie sześcioletnich dzieci. Ustawa trafi teraz do prac w Senacie.
W związku z przedłużeniem o kolejne 2 lata okresu, w którym rodzice podejmują decyzję o rozpoczęciu przez dziecko nauki w szkole, do roku szkolnego 2014/2015, w klasach pierwszych szkół podstawowych będą uczyły się równocześnie dzieci sześcio- i siedmioletnie. W szkołach będą zatem tworzone zarówno klasy jednorodne wiekowo, jak i różnowiekowe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak rozumieć rozporządzenie MEN z 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół i co za tym idzie przydział godzin do dyspozycji dyrektora? Czy dyrektor musi od roku szkolnego 2019/2020 w każdej klasie zaplanować 4 godziny dyrektorskie, czy jedynie w klasach, które rozpoczynają nowy cykl czyli w klasie 1 SP 3 godziny i w klasie IV 4 godziny dyrektorski. Przecież klasa VIII miała zatwierdzoną ramówkę zgodnie z nadal obowiązującym rozporządzeniem z 28 marca 2017 roku gdzie na cykl VII i VIII klasy miała mieć 1 godzinę dyrektorską? Jeśli będę miał przydzielić 8 klasie 4 godziny dyrektorskie klasa 8 będzie miała tygodniowo 40 godzin zajęć, co jest niedopuszczalne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole prowadzonej przez stowarzyszenie nie działa żaden związek zawodowy, czy należy zasięgać opinii związków zawodowych odnośnie arkusza organizacji szkoły? Czy opiniowaniu podlegają aneksy do arkusza organizacji szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile mam czasu na uzupełnienie starego SIO - licząc od dnia 31 marca... - dla Niepublicznego Punktu Przedszkolnego prowadzonego przez Fundację, uprzejmie proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zatrudniając kolejny raz (przekroczę limit 3 umów lub 33 miesięcy) nauczyciela mianowanego na rok szkolny 2022/2023 (w wymiarze 3/18, zatrudnienie surdopedagoga dla 2 konkretnych uczniów, na podstawie Karty Nauczyciela) muszę zgłosić fakt naruszenia limitu zatrudnienia do PIP? Co należy dołączyć do umowy zawieranej z nauczycielem żeby umowa z automatu nie przekształciła się w umowę na czas nieokreślony?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy pytania "Czy uczeń liceum ogólnokształcącego z oddziałami integracyjnymi posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z powodu niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim może zostać zwolniony z nauki drugiego języka obcego?
Uczeń niepełnosprawny intelektualnie w stopniu lekkim jest z mocy prawa zwolniony z nauki drugiego języka nowożytnego. Dzieje się to na podstawie rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania oraz rozporządzenia w sprawie oceniania i klasyfikowania. Zatem dyrektor nie wydaje decyzji w tej sprawie. Dotyczy to każdego etapu edukacyjnego i każdego typu szkoły."
Proszę o bardziej precyzyjną odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe