Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w świetle obowiązującego Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 czerwca 2018 roku w sprawie warunków i sposobu organizowania wycieczek szkolnych wyjazd uczniów na zawody sportowe (z różnych klas) lub udział uczniów w konkursach należy postępować wg rozporządzenia, traktując wyjazd jako wycieczka?
Organizowanie przez szkoły krajoznawstwa i turystyki ma na celu:1) poznawanie kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii;2) poznawanie kultury i języka innych państw;3) poszerzanie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego;4) wspomaganie rodziny i szkoły w procesie wychowania;5) upowszechnianie wśród uczniów zasad ochrony środowiska naturalnego oraz wiedzy o składnikach i funkcjonowaniurodzimego środowiska przyrodniczego, a także umiejętności korzystania z zasobów przyrody;6) upowszechnianie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej oraz podnoszenie sprawności fizycznej;7) poprawę stanu zdrowia uczniów pochodzących z terenów zagrożonych ekologicznie;8) przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym, w szczególności w ramach profilaktyki uniwersalnej;9) poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.Krajoznawstwo i turystyka są organizowane w trakcie roku szkolnego, w szczególności w ramach odpowiednio zajęć dydaktyczno-wychowawczych lub opiekuńczych, z wyjątkiem okresu ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej.Krajoznawstwo i turystyka są organizowane w formie:1) wycieczek przedmiotowych – inicjowanych i realizowanych przez nauczycieli w celu uzupełnienia programu wychowania przedszkolnego albo programu nauczania w ramach jednego lub kilku przedmiotów,2) wycieczek krajoznawczo-turystycznych o charakterze interdyscyplinarnym, w których udział nie wymaga od uczniów przygotowania kondycyjnego i umiejętności posługiwania się specjalistycznym sprzętem, organizowanych w celu nabywania wiedzy o otaczającym środowisku i umiejętności zastosowania tej wiedzy w praktyce,3) specjalistycznych wycieczek krajoznawczo-turystycznych, w których udział wymaga od uczniów przygotowania kondycyjnego, sprawnościowego i umiejętności posługiwania się specjalistycznym sprzętem, a program wycieczki przewiduje intensywną aktywność turystyczną, fizyczną lub długodystansowość na szlakach turystycznych – zwanych dalej „wycieczkami”.Wycieczki mogą być organizowane w kraju lub za granicą.Organizację i program wycieczki dostosowuje się do wieku, zainteresowań i potrzeb uczniów, ich stanu zdrowia, kondycji, sprawności fizycznej i umiejętności.Zgodę na zorganizowanie wycieczki wyraża dyrektor szkoły, zatwierdzając kartę wycieczki.Jeśli cele, okres wyjazdu oraz forma - są zgodne z celami ustalonymi rozporządzeniem wyjazd taki jest wycieczką.
Podstawa prawna:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Symbole giloszy świadectw ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej oraz obowiązującą podstawę prawną w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel w szkole podstawowej ogólnodostępnej na podstawie przedstawionych poniżej ukończonych studiów posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych?
A co jeśli nauczyciel posiada wymagane kwalifikacje: czy prowadzi ten rodzaj zajęć specjalistycznych u uczniami tylko w zakresie pierwszego etapu edukacyjnego?
Kwalifikacje nauczyciela:
• Dyplom ukończenia studiów magisterskich – Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną (2001 r.) (brak suplementu; na podstawie indeksu – 20 godz. – Terapii pedagogicznej);
• Ukończone Studia Podyplomowe: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika – 2003 r.).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 1.09.2019 reforma edukacji wchodzi do liceum. Ile lat trzeba będzie się kształcić w liceum dla dorosłych w formie zaocznej? Obecnie np. po szkole zawodowej nauka trwa 2 lata, a na podbudowie gimnazjum 3.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu niepublicznym jest realizowane roczne przygotowanie przedszkolne dla 6-latków. Czy dyrektor ma obowiązek kontrolować frekwencję dzieci? Co w przypadku, gdy dziecka nie ma dłuższy czas w przedszkolu (3 miesiące) i jest objęte kształceniem specjalnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel w stanie nieczynnym może starać się o dofinansowanie bądź finansowanie form doskonalenia zawodowego w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe