Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w szkole podstawowej można skracać lekcje?
Na podstawie § 10 ust. 1 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649 zasadą jest, że godzina lekcyjna trwa 45 minut. W uzasadnionych przypadkach (gdy dyrektor stwierdzi istnienie takiej wyjątkowej sytuacji) dopuszcza się prowadzenie zajęć edukacyjnych w czasie nie krótszym niż 30 i nie dłuższym niż 60 minut, zachowując ogólny tygodniowy czas trwania zajęć edukacyjnych ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć, ustalonym na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak rozdzielić godziny Wychowania do życia w rodzinie w klasach IV, V, VI, VII? Czy kwestie godzin reguluje nowe rozporządzenie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób archiwizowac arkusze ocen absolwentów - uczniów z uposledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym?
Czy zgodnie z rokiem ur. ucznia czy ukończenia przez niego szkoły ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam, pytanie dotyczące dokumentacji. Od września będę prowadziła grupę łączoną wiekowo tj. 5-cio i 6-latki. Wybrałam program wydawnictwa X dla 5-cio i 6-latka. Tzn. Część dzieci realizuje podręczniki przeznaczone dla 5-cio latka, a inne dzieci roczne przygotowanie przedszkolne (6-cio latka). Jakiego zapisu dokonać w dzienniku zajęć? Czy wpisywać tematy proponowane przez wydawnictwo X 6-cio czy 5-latka? Czy prowadzić dwa różne dzienniki zajęć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy ucznia z upośledzeniem lekkim można obligatoryjnie zwolnić z nauki drugiego języka obcego, czy w oparciu o prośbę rodziców?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W placówce dyrektor nie ma zastępcy, organ prowadzący zwrócił się z prośbą o wyznaczenie osoby zastępującej go w razie nieobecności.Czy dyrektor może wyznaczyć takiego nauczyciela, który jest zarazem członkiem Zarządu
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe