Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w teczce akt osobowych pracownika (a jeśli tak, to w której części) powinno się znaleźć oświadczenie o pozostawaniu lub niepozostawaniu pracownika w rejestrze bezrobotnych?
Od dnia 1 lutego 2009 r. nie obowiązuje uchylony przepis art. 119 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Dz. U. z 2016 r., poz. 645 z późn. zm, który stanowił, że kto zatrudniał bezrobotnego, nie zawiadamiając o tym właściwego powiatowego urzędu pracy, podlegał karze grzywny w wysokości nie niższej niż 3.000 zł. Aby ustalić fakt posiadania statusu osoby bezrobotnej, do dnia 31 stycznia 2009 r. pracodawca pobierał od pracownika odrębne oświadczenie i informował PUP o jego treści w oparciu o art. 36 ust. 6 i 7 ww. ustawy, które również zostały uchylone w 2009 r. Obecnie informacja o pozostawaniu lub niepozostawaniu pracownika w rejestrze bezrobotnych nie jest również zamieszczana w kwestionariuszu osobowym – nie wymaga się jej podania przez pracownika (§ 1 ust. 2a i załącznik 1a do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika, Dz.U. z 2017 r., poz. 894). Oświadczenie (złożone przed dniem 1 lutego 2009 r.) wpinało się do części A akt osobowych jako dokument związany z ubieganiem się o zatrudnienie, a w części B – informację pracodawcy do PUP o zatrudnieniu osoby bezrobotnej (§ 6 ust. 2 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września jestem nowym dyrektorem, czy powinnam zgłosić do GIODO informację, że zmieniło się nazwisko administratora danych? Czy jakieś inne powinności powinnam w tej kwestii poczynić? Jakie dane szkoły zgłosiły do GIODO, i gdzie to sprawdzić?
- Nasz zakład pracy to szkoła. Dostaliśmy informację od naszego pracownika, że przechodzi na rentę (pracownik natomiast tą informację na ten moment ma tylko ustną z ZUSu - czeka na decyzję w formie papierowej). Jakie kroki powinniśmy podjąć w momencie dostarczenia do nas decyzji o przyznaniu renty pracownikowi? Czy powinniśmy pracownikowi przyznać odprawę w związku z przejściem na rentę oraz wystawić świadectwo pracy czy jest jeszcze jakieś inne rozwiązanie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze strajkiem nauczycieli, który miał miejsce w naszej szkole w dniu 31.03.2017, czy należy poinformować nauczyciela o potrąceniu wynagrodzenia za ten dzień czy taki dokument powinien znaleźć się w aktach osobowych nauczyciela?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawy prawne dla konserwatora i nauczyciela ws. nagród jubileuszowych.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W treści art.10 ust.7 KN występuje zapis „w tym w trakcie roku szkolnego”. Czy jest to przesłanka, która nakazuje dyrektorowi zawarcie umowy z nauczycielem, który zostaje zatrudniony np. od dnia 6 lutego na czas określony? Nie jest to zastępstwo ani potrzeba wynikająca z organizacji nauczania, nauczyciel przeszedł na emeryturę i ponownie zostaje zatrudniony. Jaki powinien być rodzaj umowy: na czas określony na pełen etat do dnia zakończenia zajęć czy na podstawie mianowania (spełnia warunki)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe