Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w związku z nauką zdalną nauczyciel zobowiązany jest do dodatkowego raportowania procesu przebiegu nauczania?
Zgodnie z zapisem § 1 pkt 5, 7 i 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493, dalej: rozporządzenie] dyrektor jednostki systemu oświaty
• ustala z nauczycielami potrzebę modyfikacji zestawu programów wychowania przedszkolnego lub szkolnego zestawu programów nauczania oraz, w razie potrzeby, modyfikuje ten zestaw;
• ustala, w porozumieniu z radą pedagogiczną i radą rodziców, potrzebę modyfikacji w trakcie roku szkolnego realizowanego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz, w razie potrzeby, modyfikuje ten program;
• ustala, we współpracy z nauczycielami, sposób monitorowania postępów uczniów oraz sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach.
Ma to służyć temu, żeby uczniowie byli równomiernie obciążeni nauką. Podawane treści powinny być zróżnicowane i dostosowane do możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży.
Podkreślić należy, że konieczne jest zachowanie zgodności szkolnych programów nauczania z ramowymi planami nauczania, których nadrzędnym celem jest umożliwienie realizacji podstawy programowej. Wskazane wyżej rozporządzenie nie nakłada na nauczycieli konieczności dokumentowania realizowanych zadań ani nie określa wzorów dokumentacji w tym zakresie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informacje w sprawie realizacji godzin z art.42 KN- czy można dopuścić możliwość zrealizowania wszystkich godzin w jednym semestrze-nauczyciel wykorzystał limit godzin z całego roku w I semestrze czy to nie jest sprzeczne z ustawą?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole prowadzonej przez Stowarzyszenie obowiązują tz. godziny karciane?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole obowiązkowe jest zatrudnienie wszystkich wymienionych w rozporządzeniu specjalistów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Arkusz obserwacji zajęć w internacie SOSZW
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o opracowanie uchwał: klasyfikacyjnych, opiniujących projekt planu finansowego szkoły, nagrody dyrektora , stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe , w sprawie wniosków do pracy w roku szkolnym. Interesują mnie głównie podstawy prawne zgodne z UoSO z2016r
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe