Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w związku z ostatnimi zmianami w ustawie o systemie oświaty, szkoła może określić minimalną liczbę punktów, potrzebną do przyjęcia ucznia do szkoły?
Niestety w pytaniu nie ma informacji na temat typu szkoły. W związku z tym, że nowelizacja weszła w życie w trakcie roku rekrutacja do szkól podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny 2014/2015 i 2015/2016 będzie przeprowadzona na podstawie przepisów przejściowych, które zachowują co do zasady dotychczasowe rozwiązania.
Dyrektor szkoły podstawowej określi zasady przyjęcia do końca lutego
Przy naborze na roku szkolnym 2014/2015 kandydaci na uczniów szkół podstawowych zamieszkujący poza ich obwodami, będą mogli zostać przyjęci, jeśli szkoły będą dysponowały wolnymi miejscami, na zasadach określonych w statutach, podanych do wiadomości przez dyrektora do końca lutego 2014 r.
Statut określa także:
- terminy postępowania rekrutacyjnego,
- wymagane dokumenty,
- terminy składania dokumentów oraz
- sposób przeliczania punktów.
Wniosek rodzice będą musieli skierować do dyrektora, odpowiedzialnego za przeprowadzenie rekrutacji.
Na podobnych zasadach będą przyjmowani kandydaci do gimnazjum
Na analogicznych zasadach będą przyjmowani w roku szkolnym 2014/2015 kandydaci do gimnazjum z tym, że terminy składania wniosków i wymaganą dokumentację określi każdy kurator oświaty. Statuty gimnazjów określą dodatkowo wymagane dokumenty oraz zasady przeliczania punktów.
Kuratorzy oświaty określą terminy rekrutacji i wymogi formalne w odniesieniu do szkół ponadgimnazjalnych
Przy naborze na rok szkolny 2014/2015 to kuratorzy oświaty określą terminy rekrutacji i wymogi co do dokumentacji także w odniesieniu do szkół ponadgimnazjalnych.
W postępowaniu rekrutacyjnym na rok szkolny 2014/2015 do publicznej szkoły ponadgimnazjalnej o przyjęciu kandydatów do klasy pierwszej decydują kryteria ustalone przez dyrektora szkoły, uwzględniające:
- oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych;
- osiągnięcia ucznia: ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem, szczególne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum;
- liczbę punktów możliwych do uzyskania za wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych oraz za osiągnięcia ucznia;
- liczbę punktów możliwych do uzyskania za wyniki egzaminu gimnazjalnego, zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu;
- liczbę punktów możliwych do uzyskania za wynik sprawdzianu uzdolnień kierunkowych.
Kryteria ustalą dyrektorzy i podadzą je do wiadomości do końca lutego 2014 r.
Sposób punktowania ocen, wyników egzaminu gimnazjalnego i innych osiągnięć kandydata określą poszczególni kuratorzy oświaty we współpracy z dyrektorami. W razie potrzeby przeprowadzenia drugiego etapu rekrutacji, pod uwagę będą brane są kryteria uwzględniające potrzeby osób objętych szczególną opieką państwa (wielodzietność, niepełnosprawność kandydata lub jego rodziny, samotne wychowywanie kandydata; objęcie go pieczą zastępczą).
Za przeprowadzenie rekrutacji również w tych szkołach, będą odpowiedzialni dyrektorzy, a będą wszczynane na wniosek rodziców albo osobiście przez pełnoletnich uczniów
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z Rozporządzeniem Men z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci opinię o wczesnym wspomaganiu wydajemy po złożeniu wniosku przez rodzica "od chwili wykrycia niepełnosprawności". Czy owe "niepełnosprawności" należy rozumieć jak w przypadku niepełnosprawności uprawniających Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne do wydania orzeczenia do kształcenia specjalnego, czyli: 1) niesłyszących, 2) słabosłyszących, 3) niewidomych, 4) słabowidzących, 5) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, 6) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 7) z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, 8) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, 9) z niepełnosprawnościami sprzężonymi), czy też bardziej liberalnie, np. w przypadku dziecka z podejrzeniem Fas, zaburzeń integracji sensorycznej, czy nadpobudliwości psychoruchowej? Kiedyś na szkoleniu w odpowiedzi na moje pytanie uzyskałam odpowiedź: "to zespół orzekający podejmuje decyzje". Oczywiście, że tak, ale na podstawie czego, jakiego przepisu? Czasami rodzice posiadający orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez zespół ds. orzekania o niepełnosprawności oczekują od Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej wydania opinii o wczesnym wspomaganiu, zwłaszcza, gdy orzeczenie ma symbol 12-C czyli całościowe zaburzenia rozwojowe. Niedawno podczas szkolenia dla Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej, wśród członków zespołów orzekających toczyła się ostra dyskusja sprzecznych interpretacji "niepełnosprawności", proszę o pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozumieć (podawać np. do SIO) liczbę oddziałów w zespole szkół - oddział zerowy, klasy od pierwszej do szóstej i trzy klasy gimnazjum? Gdy nie było łączeń na części przedmiotów podawałem 10 oddziałów. Czy łączenie na części przedmiotów zmieni tą liczbę? Przy połączeniu na 10 godzinach klasy IV i V oraz I i II na 9 godzinach liczba oddziałów wynosi 8?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel wychowania fizycznego może rozliczać godziny w ramach art. 42 KN, opiekując się uczniami podczas zawodów sportowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pracuje w dwóch szkołach na dwóch oddzielnych umowach(nie uzupełnia etatu). W każdej szkole ma pół etatu. W nowym roku szkolnym chce iść na urlop dla poratowania zdrowia czy w tym przypadku można mu go udzielić? Czy są jakieś ograniczenia w przywilejach dla nauczyciela zatrudnionego na tych zasadach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź od kiedy przysługuje placówce niepublicznej zwiększona dotacja na dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - zostało wykazane wraz z opinią z poradni w SIO do 30 września 2015 r. oraz na dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju - opinia z poradni została przedstawiona do UM w dniu 5 listopada 2015 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe